FCG - Københavner i Fredrikstad

Av: Ronny Engen  |  Publisert: 14. oktober 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi avsluttet turnerings sesongen med en Københavner i Fredrikstad, på en utrolig flott bane.På bilde ser vi Sebastian fra Losby, Sondre fra Fredrikstad og Jacob fra Dynekilen etter fullført runde.

Det har ikke vært stor aktivitet rundt First Class Golf i år. Tok en rask runde til Gamle Fredrikstad og spurte om de hadde lyst på en match. Helt topp det var kommentaren. Vi inviterte Dynekilen som en utfordrer til Losby og Gamle Fredrikstad.

Vi satte sammen lag bestående av 3 juniorer og 3 herrer, og spillformen var Københavner.
For de som ikke har prøvd dette før så kan det anbefales. Dette kan spilles med 3 spillere i en ball, eller 3 lag bestående et valgfritt antall spillere.

1 spiller fra hvert lag i hver ball deler 6 poeng på hvert hull. Den beste får 4 poeng, den nest beste 2 poeng og den dårligste 0 poeng. Er en spiller best alene og to like, blir poengene 4-1-1. Hvis to er best og en dårligst, blir poengene 3-3-0. Er alle like blir poengene 2-2-2.

Rett før start på chip og putt konkurransen

Vi startet med 3 øvelser før spillet ute på banen. Lang chip og putt, kort chip og putt, før kun putt. Etter denne innledningen ledet Gamle Fredrikstad foran Dynekilen og Losby.

Alle syntes dette var en gøyal form for golf og det var veldig god stemning ute på banen under hele runden. Og banen bød på mange utfordringer, ikke minst med til tider meget sterk vind.

Til slutt var det vi som taklet dette best og vant foran Gamle Fredrikstad med Dynekilen på tredje plass. Totalscoren ble som følger:
Losby GK 295
Gamle Fredrikstad GK 264
Dynekilens GK 197

Lagene besto av følgende spillere:
Team Union First Name Last Name
Gamle Fredrikstad GK NGF Jon Hauge