Jarle 1212 -en flommende suksess

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 11. september 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

kr.101.000,- overført til Stiftelsen Organdonasjon

Veldedighetsturneringen Jarle 1212 gikk av stabelen her på Losby søndag 8.september -mot alle odds!

Elven flommet over, og store deler av banen lå under vann, men 165 ivrige deltakere lot ikke dette være noe hinder! Banen ble gjort om til en blanding mellom Øst- og Vestmork, og turneringen ble gjennomført i god stil. Alle rapporter sier at det var bare blide ansikter å se, og stmningen var fantastisk!

Arragementet, som ble satt sammen av primus motor Henrik N. Ovenberg sr., med god hjelp fra Losbykompaniet, har fått veldig masse skryt i dagene som har gått siden turneringen. Tusen takk til alle som var med å bidra, og gjøre denne dagen til noe helt spesielt! Hele kr.101.000,- ble overført til stiftelsen Organdonasjon takket være Henrik, og hans medarbeideres, harde arbeid gjennom lang tid.

Men ikke bare ble det samlet inn penger, det ble også skapt masse mediainteresse rundt organdonasjon. Både Norskgolf.no og Romerikes Blad lagde flotte artikler om Jarle, turneringen og innsamlingen, så her håper vi på ringvirkninger som kan være med å skaffe flere organdonorer.

Les artikkelen i norskgolf.no her
Les artikkelen i Romerikes Blad her (for abonnenter)

Selv om de gode scorene ikke sto i fokus denne dagen, så ble det selvfølgelig kåret et vinnerlag. På den laveste scoren som er registrert på Losby noen gang; netto 43 slag, vant laget 4ever young, med Kjetil Rune Middelthun Fjell, Knut Ingar Hjertaas, Wenche Larsen, Marius Sokhan-Sanj og Sassan Sokhan-Sanj.  Gratulerer!!

Du kan se hele resultatlisten her.

Vær obs på at scorene på backnine er lagt inn på Østmork, mens det var Vetsmork som ble spilt, så her er det strengt tatt litt flere eagler enn det pleier å være -selv i en scramble turnering :-)

Se flere bilder her: