Klubben

E-post fra Golfbox

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 21. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Mange får ikke e-post -her er løsningen...

Golfbox har fått et økende antall henvendelser fra spillere som ikke mottar e-post i forbindelse med starttidsbestillinger og turneringer, og har sendt ut følgende informasjon:

I det siste har vi fått et økende problem med utsendinger til online.no da Telenor har gjort endringer, som også krever et endret oppsett hos GolfBox. GolfBox har funnet hvor det nå feiler, og vil rette dette. Vi sender ut systembeskjed når det er  orden.

Men, vi opplever også at de forskjellige mailutbyderne er blitt strengere med å blokkere mot spam. Flere melder om problemer med mottak av e-post, bl.a hotmail, gmail, yahoo m.fl. Det skyldes da som regel e-post oppsettet til spilleren.

E-post fanges av et spamfilter, og blir enten flyttet til mappe Uønsket/søppelpost/spam el.l., mens andre ganger blokkeres de direkte hos brukers mailutbyder. Noen har også egne eller arbeidsgivers spamprogram som blokkerer e-postene fra GolfBox. Da blir de ikke synlig i noen mappe.

Brukerne må derfor sjekke at noreply@golfbox.dk ikke er en blokkert avsender.

På mailutbyders Innstillinger / Alternativer for søppelpost må man da legge til noreply@golfbox.dk i listen over godkjente avsendere. Dette gjøres i brukers eget oppsett for e-post eller spamfilter. Spillere må ta kontakt med egen mail utbyder om de ikke selv får til å legge til noreply@golfbox.dk som godkjent avsender.

Her finner du en bruksanvisning til hvordan dette gjøres hos noen av de største e-post tjenestene.
  
Dette nettstedet bruker cookies (informasjonskapsler) for å tilpasse nettsidene bedre til deg som bruker. Klikk OK for å godta dette Les mer om cookies og personvern her