E-post fra Golfbox
Av: Øystein Schille | Publisert: 10. september 2025 | Siste nyheter | Arkiv
Får du ikke varslinger fra GolfBox?
Vi har fått noen henvendelser i det siste om medlemmer som ikke får e-post fra Golfbox, og som lurer på om det er noe feil et eller annet sted. Vi har kontaktet Golfbox, og fått svar om hva som er lurt å gjøre hvis dette skjer med deg:
1: Det kan være pga innstillinger spillerne setter opp (mange ganger uvitende) i sitt e-post program som forhindrer e-post å komme gjennom.
a - Det er enten at de markerer e-post fra GB som spam eller uønsket. Da registreres det en "Complaint" hos GolfBox om at spiller ikke vil ha slike e-poster, og da kommer de på en liste som GolfBox ikke lenger sender til
b - E-post fra GolfBox "bouncer", altså ikke kommer frem til mottaker av forskjellige årsaker. Innboks er full, e-post adressen er ikke korrekt eller andre årsaker.
2: Mailtilbyderne er blitt mye strengere med å blokkere mot det de oppfatter som spam. E-post kan da fanges av et spamfilter, og blir enten flyttet til en mappe Uønsket/søppelpost/spam el.l., mens andre ganger blokkeres de direkte hos brukers mailutbyder - da blir de ikke synlig i noen mappe, og spiller vil ikke se e-postene i det .
Dette er naturlig nok ikke noe GolfBox kan styre eller forhindre da dette styres av meilleverandøren til brukeren. GolfBox kan kun garantere for at e-post BLIR SENDT, men de kan ikke garantere at mailtilbyder faktisk leverer e-posten til bruker.
Bruker må da sørge for er at e-post adressen noreply@golfbox.dk registreres som "whitelisted" (ikke blokkert), evt legge til denne adressen som en kontakt.
Dette gjøres forskjellig hos de forskjellige e-post leverandørene. Men man kan enkelt Google f.eks "Whiteliste i Outlook", "Whiteliste i gmail" osv, og så finne veiledninger selv.
Ellers har GolfBox laget en samleside her: Se veiledning (på dansk): Vær sikker på at modtage e-mails fra GolfBox.dk
1: Det kan være pga innstillinger spillerne setter opp (mange ganger uvitende) i sitt e-post program som forhindrer e-post å komme gjennom.
a - Det er enten at de markerer e-post fra GB som spam eller uønsket. Da registreres det en "Complaint" hos GolfBox om at spiller ikke vil ha slike e-poster, og da kommer de på en liste som GolfBox ikke lenger sender til
b - E-post fra GolfBox "bouncer", altså ikke kommer frem til mottaker av forskjellige årsaker. Innboks er full, e-post adressen er ikke korrekt eller andre årsaker.
2: Mailtilbyderne er blitt mye strengere med å blokkere mot det de oppfatter som spam. E-post kan da fanges av et spamfilter, og blir enten flyttet til en mappe Uønsket/søppelpost/spam el.l., mens andre ganger blokkeres de direkte hos brukers mailutbyder - da blir de ikke synlig i noen mappe, og spiller vil ikke se e-postene i det .
Dette er naturlig nok ikke noe GolfBox kan styre eller forhindre da dette styres av meilleverandøren til brukeren. GolfBox kan kun garantere for at e-post BLIR SENDT, men de kan ikke garantere at mailtilbyder faktisk leverer e-posten til bruker.
Bruker må da sørge for er at e-post adressen noreply@golfbox.dk registreres som "whitelisted" (ikke blokkert), evt legge til denne adressen som en kontakt.
Dette gjøres forskjellig hos de forskjellige e-post leverandørene. Men man kan enkelt Google f.eks "Whiteliste i Outlook", "Whiteliste i gmail" osv, og så finne veiledninger selv.
Ellers har GolfBox laget en samleside her: Se veiledning (på dansk): Vær sikker på at modtage e-mails fra GolfBox.dk