Gratulerer Max!

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 2. juli 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Norgesmester i match

Mac Hartmann overasket alle med å vinne NM Match 2018
Max T. Hartmann overasket alle da han ble Norgesmester i match for herrer i går -alle unntatt seg selv!

-Jeg vet at jeg kan senke putter og avgjøre matcher, sa MAx til Norsk Golf etter seieren.

I finalen slo han Herman Wibe Sekne fra Oslo Gk. Max var to ned etter tre spilte hull, og visste at han måtte snu matchen fort for å klare å komme tilbake. Alle matchene ble spilt over ni hull på Hakadal Gk. Max vant to av de tre neste, og matchen var lik før de to sitste hullene. Max slo en solid drive midt i fairway hull 17, et par 5 på drøye 500m, og fulgte opp med en 3'er wood til green, bare 7-8m fra pinnen. Han vant hullet og var én opp før siste hull.

På siste greenen hadde han to putter for seieren, men trengte bare en, da han satte en firemeters birdieput, og kan nå titulere seg Norgesmester i match!

Den opprinnelige planen for Losby-gutta var at Max skulle møte Sebastian Eidsæther Syr i finalen, men dessverre så måtte Sebastian greie seg med fjerdeplassen etter tap i semi- og bronsefinale.

Uansett, to Losby spillere i topp fire er vel rett og slett mer enn vi hadde lovet å håpe på!

Gratulerer så mye til begge to!!