Nyhetsbrev fra banen 19.04.24

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 19. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nå trenger vi bare litt varme

Hei alle medlemmer!

I skrivende stund har dessverre vinteren kommet tilbake til Losby. Vi har hatt en kald uke, med minusgrader nesten hver natt, og i natt kom det altså et lite snøfall. Men vi ser at noen av trærne begynner å få et lite grønnskjær, så det tar vi som et positivt tegn!

Det store akkurat nå er selvfølgelig når vi kan åpne baner og range.

Vi har jobbet hardt på rangen denne uken! Det ligger fortsatt snø øverst på rangen, men nattefrosten har gjort at vi har kunnet kjøre ut masse uten å ødelegge underlaget. Dette har gjort at vi har fått jevnet ut dumper og hull der det er nødvendig. Vi skal også legge en enkel drenering og topdresse med sand for å prøve å tørke grunnen litt. Driving rangen vil nok ikke se veldig bra ut gjennom årets sesong, men hovedmålet nå er å gjøre den funksjonell frem til vi starter ombygningen i høst.

Vi regner med å ha rangen klar til åpning fredag 26.april.

På grunn av de lave temperaturene er det dessverre ikke tegn til spiring på greenene våre enda. Vi måler temperaturen i greenene gjennom dagen, og så langt ligger de stort sett rundt 1 grad på morgenen, mens de beveger seg opp mot 10 grader på sen ettermiddag. Det er noe utvikling når vi nærmer oss 10 grader, men vi trenger mer varme så vi kan få stabilitet i veksten.

VI håper å kunne åpne Vestmork om ca.2 uker, og forhåpentligvis Østmork uken etter!

Det er viktig å påpeke at vi trenger varmere vær og bedre vekst for at vi skal kunne få til dette! Det er veldig viktig at greenene er sterke nok til å tåle spill. Hvis vi starter for tidlig, vil vi ta med oss alle problemene som oppstår langt inn i sommeren.

Vi kommer tilbake med en ny oppdatering neste uke! God helg!

Vennlig hilsen Jonny og bane-staben