Velkommen til Jarle 1212

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 30. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-en veldedighetsturnering til inntekt for Stiftelsen Organdonasjon

Etter utsettelser og koronatiltak er det endelig klart at Jarle 1212 blir avholdt lørdag 7.august, med shotgun start kl.10.00.

Meld deg på i dag -med et helt lag, eller som enkeltperson, så blir du satt inn på et lag.

For de som ikke kjenner til Jarle 1212 - her er litt om bakgrunnen for turneringen. Losby-medlem Jarle Kristiansen ble rammet av nyresvikt, og måtte vente i 1212 dager, med daglig dialyse, før man fant en organdonor som matchet. Det var en tøff tid for Jarle, og golfen spilte en stor rolle i å holde hodet over vann. Når det endelig ordnet seg, og Jarle var tilbake på beina, tok initiativtaker Henrik Nikolai Ovenberg Sr. affære, og kontaktet Losby Golfklubb for å få i gang en veldedighetsturnering som skulle bidra med penger og nye organdonorer til Stiftelsen Organdonasjon. Jo flere erklærte organdonatorer, desto kortere vil ventetiden bli for aktuelle mottakere.

Se sak fra norskgolf.no om turneringen.

Turneringen spilles som en scramble ”step aside” turnering med 5 spillere pr. lag og shot-gun-start kl.10.00.
Herrer spiller fra tee 48 og damer fra 39! Alle slår ut fra tee, og laget velger den beste ballen å spille videre på. Den som slo valgt ball får ikke slå neste slag (step-aside). Slik fortsetter det til ballen er i hullet. Vinneren er laget med lavest netto score.

Eksempel på utregning av lagets spillehandicap:
Spiller 1, spillehandicap 4
Spiller 2, spillehandicap 10
Spiller 3, spillehandicap 17
Spiller 4, spillehandicap 26
Spiller 5, spillehandicap 27

Totalt 84 x 10% = 8,4

Det blir lett bespisning og mange overraskelser underveis. Vi kan også lokke med et fantastisk premiebord, som blant annet inneholder trekkepremier for ca.50.000,-!! For å spe på inntektene litt, vil det også bli avholdt en auksjon etter premieutdelingen. Vi er allerede sikret et betydelig beløp gjennom mange velvillige sponsorer, men håper at så mange som mulig vil være med å bidra, og samtidig få en morsom dag på golfbanen!

Startkontingenten er kr.300,- for medlemmer i Losby Golfklubb med spillerett.
For alle andre er den kr.450,-
Kontingeneten på kr.300,- betales i Golfbox, men de som ikke har spillerett i klubben må betale kr.150,- ved fremmøte.