Ubekreftet runde = No-show

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 7. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nye regler fra i år!

På Losby er vi så heldige å ha mange aktive medlemmer! Det betyr også at vi har mange som ønsker starttid, og tidvis stor trafikk på banene våre! Fantastisk!

-men det fører dessverre også med seg visse utfordringer som vi alle må løse sammen. Det viktigste vi kan gjøre i for å forbedre tilgjengeligheten, er å sørge for at starttider som ikke skal brukes blir frigitt, slik at andre kan benytte dem. Dessverre opplever vi alt for ofte at en dag ser fullbooket ut, men at vi ender opp med masse to-er og tre-er baller gjennom dagen.

Vi i administrasjonen har dessverre ikke alt for mange virkemidler for å påvirke denne tilgjengeligheten, så her trenger vi hjelp fra dere medlemmer!

-Avbestill starttider som ikke skal brukes senest 2 timer før spill, slik at andre kan få plassen!
-Ikke bruk Golfbox til å invitere andre til å spille!
-Ikke book inn spillere 'for sikkerhets skyld'! I veldig mange tilfeller uteblir disse, og andre får ikke plass.
-Ikke book inn spillere for å 'sperre' en starttid så du skal slippe å spille med ukjente!

Ubekreftet runde = No-show

En av de virkemidlene vi har er å følge med på no-show listen. Denne vil bli brukt hyppigere fremover, og fra nå vil en ubekreftet runde være det samme som no-show. Runder kan nå enkelt bekreftes i den nye versjonen av Gimmie appen, eller gjennom å komme innom shoppen.

Pass på å laste ned Gimmie appen i Appstore eller i Google Play. Hvis du allerede har den -pass på å oppdatere til den nyeste versjonen!

Reglementet
Alle runder skal bekreftes, enten i Gimmie appen, eller i shoppen før spill. Bekreftelse kan gjøres fra 2 timer til 5 minutter før start (ved bekreftelse i app, må man befinne seg i nærheten av banen).

Medlemmer med spillerett:
Avbestilling mindre enn 2 timer før din starttid vil medføre ubekreftet runde.

Spillere over 18 år som oppnår 3 ubekreftede runder vil bli fakturert for en 18-hulls greenfee, satt til kr 1.050,- . Spillere under 18 år får sperret spilleretten i 2 uker, og aktive bookinger blir slettet.*

Greenfeespillere:
Avbestilling senere enn 2 timer før starttid medfører at greenfee faktureres. Det samme gjelder for ubekreftet runde.*

*Reglene gjelder for Østmork