Starttider og tilgang på banen

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 21. mai 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tilgjengelighet har blitt årets heteste tema i golf-Norge

Mange opplever at det er vanskelig å få bestilt starttider i disse dager. Det er begrenset hva vi kan gjøre for å bedre dette, da det selvfølgelig er den spesielle situasjonen vi alle er i som fører til den uvanlig store pågangen. Derfor er det usedvanlig viktig at vi hjelper hverandre!

Avbestill i god tid!
Dessverre ser vi at det fortsatt er mange som avbestiller starttiden sin kort tid før tee-off, og dermed blir tiden stående ubrukt. Alle forstår at situasjoner kan oppstå som gjør dette vanskelig å gjennomføre hver gang, men vi MÅ hjelpe hverandre, og bli flinkere å etterleve dette:

-Ikke bruk Golfbox til å invitere andre til å spille!
-Ikke book inn spillere 'for sikkerhets skyld'! I veldig mange tilfeller uteblir disse, og andre får ikke plass.
-Ikke book inn spillere for å 'sperre' en starttid så du skal slippe å spille med ukjente!
-Avbestill starttider som ikke skal brukes i god tid, slik at andre kan få plassen!

Åpning av bestilling av starttider
Vi har fått tilbakemeldinger fra flere medlemmer om at valgt tid for åpning av bestilling (kl 10:00) faller uheldig ut. Vi har derfor valgt å endre åpningen av bestillingen fra kl 10:00 til kl 22:00.

Det betyr følgende:
Medlemmer med spillerett kan bestille starttider 6 dager før.
For eksempel; mandag kl 22:00 åpnes bestilling av tider til og med søndag.

Greenfeespillere kan bestille starttider 3 dager før.
For eksempel; mandag kl 22:00 åpnes bestilling av tider til og med torsdag.

Endringen trer i kraft fra onsdag 26.mai, det betyr at bestillingen av starttider til tirsdag 1.juni åpner kl 22:00 onsdag 26.mai. Vi håper at denne endringen blir godt mottatt.

Antall starttider man kan ha på Østmork
Klubben vurderer å redusere antallet starttider et medlem kan ha samtidig i Golfbox. I dag kan man ha 6 bestillinger samtidig på Østmork. Mange andre klubber har valgt å redusere dette antallet, og har med det fått spredd starttider litt utover, og fordelt godene blant medlemmene. Vi vil se dette an fremover, og eventuelt komme med en bestemmelse på dette i nær fremtid.

Det er viktig for oss å påpeke at dette ikke vil bli gjort for å ødelegge for noen, eller begrense antall runder man spiller, men rett og slett for å redusere antallet runder som bestilles ‘for sikkerhets skyld’, og dermed åpne muligheten for flere til å få starttid.

Fortsatt god sesong alle sammen!