Sølv i lag-NM for herrer

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 26. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-og opprykk til elitedivisjonen for damelaget!

Vi gratulerer Losbys herrelag med sølv i Lag-NM for herrer!
Laget besto av fv: Sebastian Eidsæther Syr, Herman Huus, kaptein Per Andresen, Sander Andreassen, Marcus Wahlund og Nicolai Holme.

Formatet i lag-NM er krevende og morsomt! Mesterskapet består av 5 runder:
Runde 1: To foursome runder, med to lag fra hver klubb, hvor to og to spillere fra samme klubb slår annenhver gang på samme ball -en veldig krevende spilleform.
Runde 2: To fourball runder, hvor to og to spillere fra samme klubb spiller hver sin ball og det beste resultatet av de to teller på hvert hull.
Runde 3:  Ny foruball runde.
Runde 4: Ny foursome runde.
Runde 5: Singlerunder. Fire spillere fra hver klubb spiller en singlerunde, hvor de tre beste blir tellende for laget.

Losby startet litt midt på treet i den første runden, og lå på 7. plass etter foursome runder på 72 (Nikolai /Sebastian) og 74 (Herman/Sander), men kom veldig sterkt tilbake i runde 2!

Fourball rundene gikk på 63 (Sander/Sebastian) og 64 slag (Marcus/Herman). I runde 3 var det igjen klart for forusome, og denne gangen ble det bedre! 73 (Herman/Sander) og 69 slag (Nikolai/Sebastian), gjode at vi tok skritt i riktig retning på resultatlista.
Nye solide fourballs i runde 4, med 65 (Marcus/Herman) og 68 (Nikolai/Sebastian) gjorde at vi var med å kjempe i toppen før de avgjørende single rundene.

Da tok gutte frem kruttet, og leverte best av samtlige lag! 208 slag, med tellende runder på 68 (Herman), 68 (Sander) og 72 (Sebastian), sikret de andreplassen foran Miklagard med tre slag. Oslo ble for sterke i toppen, men vi må si oss veldig fornøyde med en sterk sølvmedalje til våre gutter!!

Gratulerer så mye!

Se resultatene her

Damelaget fv: kaptein Arild Farbu, Pok Tuphok Pedersen, Maren Farbu og Henriette Gjelten var strålende fornøyd!

Og på Stiklestad fulgte damelaget opp!!
Laget, som var det samme som representerte Losby i lag-NM for junior, skulle denne gangen få bryne seg i senior klassen. I Lag- NM i 1.divisjon er det én ting som gjelder; å kvalifisere seg til elitedivisjonen til neste sesong. Og den utfordringen tok jentene på strak arm!

Damene spiller samme antall runder, og samme format som herrene, men kun med ett lag fra hver klubb i foursome og fourball rundene, og to av tre tellende runder i single runden.

Jentene våre klinte til fra første stund, og gikk rett i ledelsen etter en åpnings foursome på 75 slag av Maren og Pok. På andrerunden tråkket Maren og Henriette skikkelig på gassen, og signerte for 66 slag i fourball, og Losby ledelse med seks slag ned til Miklagard.
Tredjerunden, foursome med Maren og Henriette, gikk på 78 slag, og fjerderunden, med Henriette og Pok, gikk på 72 slag. Dessverre så var fordelen dermed snudd til Miklagards favør med fem slag før single rundene.

Der avsluttet jentene med runder på 80 for Maren og Henriette, og 81 for Pok. Dessverre var Miklagard sterkere og dro fra, men våre jenter skal se seg veldig godt fornøyde med 2.plass i 1.divisjon, og opprykk til 'elite-divisjonen' neste sesong!!

Gratulerer så mye!!

Se resultatene her