Sikkerhetsregler på Losby

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 14. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hjelp oss å unngå ulykker!

Trafikken har økt på Losby de siste par årene, både på golfanlegget og i området rundt. Dette er selvfølgelig veldig hyggelig, men medfører også visse utfordringer som vi alle må ta på alvor!

Med mange nye spillere, og mange turgåere på veien gjennom og rundt anlegget, så må vi alle sammen sørge for at sikkerheten ivaretas:

Det er alltid du som spiller som bærer ansvaret for at sikkerheten ivaretas!

• Slå aldri dersom det er fare for å treffe andre!
• Vent på klarsignal fra banearbeidere som befinner seg på hullet!
• Prøvesving aldri i retning av andre personer på banen.
• Spill aldri mot en green uten flagg, eller dersom det er banemannskap/maskin eller spillere på greenen!
• Avvent, eller avslutt, spill ved mørke, tåke, eller andre uforutsette årsaker som hemmer sikten!
• Rop 'FORE!' høyt og tydelig dersom du skulle være uheldig!

Disse reglene er satt for å ivareta sikkerheten for alle som beveger seg på golfbanen. Brudd på sikkerhetsbestemmelsene kan medføre umiddelbar bortvisning fra banen, rapportering til hjemmeklubb og NGF.

Spesifikt for Vestmork:
• Hull 1: Pass på at det ikke er spillere i fairway når du slår ut!
• Hull 4: Vær oppmerksom på teestedet på hull 5 dersom du slår en lang kølle!
• Hull 6: Pass på at det ikke er spillere i fairway når du slår ut! (her kommer det bjelle neste sesong)
• Hull 9: Pass på hvor langt du slår! Fare for å treffe folk på treningsgreen samt parkeringsplass! Hullet er bare 78/111m langt!

Spesifikt for Østmork:
• Vær ekstra oppmerksom på turgåere på veien ved innspill til green 9 og 18!