Østmork åpner Onsdag 12.mai

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 5. mai 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Bookingen åpner mandag kl.10.00

Endelig kan vi ønske velkommen til ny sesong her på Losby! Østmork åpner neste onsdag, 12.mai, og bookingen åpner mandags morgen kl.10.00!

Nytt i 2021 er at bookingen åpner kl.10.00 hver dag. Avhengig av medlemskap kan man så booke 3 eller 6 dager frem i tid. Vær også  oppmerksom på at du ikke kan ha starttid booket på to baner samtidig -det betyr at dersom du er booket inn på Vestmork, så får du ikke bestilt starttid på Østmork.

Det ser ut som vi går mot en ny flott golfsesong. Vi er heldige som kan tilby golfere muligheten til å gjøre det de har aller mest lyst til i en tid hvor de ikke får lov til å gjøre noe særlig annet. Banene ser fine ut, og tilstrømningen av nye golfspillere er stor, noe vi synes er veldig hyggelig! Vi ber derfor våre medlemmer om å ta godt vare på de mange nye golferne dere kommer til å treffe ute på banene i år, slik at vi kan vedlikeholde interesse og aktivitet i lang tid fremover.

Vi minner om korona-reglene som gjelder her på Losby, og minner om at alle må sette seg inn i disse. Respekter reglene, uavhengig av hva du selv måtte tenke om hver enkelt av dem, og respekter at andre mennesker kanskje har en underliggende grunn til å måtte være ekstra forsiktig.

Se våre korona-regler her.

Det er ikke meningen vår å starte sesongen med pekefingeren hevet, men her er noen formaninger, oppfordringer og regler vi alle må følge for at alle skal få mest mulig moro ut av årets sesong.

Starttider og tilgjengelighet
Med den store tilstrømmingen av nye spillere til sporten, regner vi med at det kommer til å bli stort trykk på banene i år. Vi har nå satt tak på antallet medlemmer for noen av våre  medlemskap for å holde trykket nede. Stor interesse og trafikk fremtvinger også en strengere kontroll når det kommer til no-show. Her er det viktig at alle hjelper hverandre, og vi kommer dessverre nok en gang tilbake til et hjertesukk vi har tatt opp flere ganger før:

-Ikke bruk Golfbox til å invitere andre til å spille!
-Ikke book inn spillere 'for sikkerhets skyld'! I veldig mange tilfeller uteblir disse, og andre får ikke plass.
-Ikke book inn spillere for å 'sperre' en starttid så du skal slippe å spille med ukjente!
-Avbestill starttider som ikke skal brukes i god tid, slik at andre kan få plassen!

No-show
På grunn av stor pågang og mange som vil spille golf, må vi følge opp no-show med strengere grep enn tidligere. Følgende vil gjelde for Østmork i helgene:

1 no-show = advarsel.
3 no-show = tap av spillerett i 2 uker.

Spillere skal ligge i Golfbox. Dersom navnet skal endres, gjør dette i Golfbox før du kommer, ellers kan man bli nektet spill.

Nedslagsmerker og divots
Dette kan ikke gjentas for ofte! Reparer nedslagsmerker og legg tilbake oppslått torv! Dette syndes det dessverre mye mot på de fleste golfbaner. Hjelp hverandre å huske på det -så holder banen seg finere for oss alle sammen.

Hund på banen
På Losby har du lov å ha med hund, men du MÅ ha hunden i bånd hele runden, og du MÅ spørre medspillerne dine om det er greit. Dersom noen har problemer med hund må hunden vike.

Servering
Hotellet er dessverre fortsatt stengt, og har ikke lov til å åpne serveringen. Men de skal komme opp med et tilbud til golfspillere nå Østmork åpner. Det vil bli mulighet til å forhåndsbestille mat, samt at grillhytta har fått en oppgradering. Vi kommer tilbake med mer informasjon om dette så snart dette er på plass.

Toaletter og vann på banen
Begge toalettene er åpne og vannet er på både på hull 6 (bak teested 59) og mellom hull 11 og 12.

Shopen er åpen fra torsdag 6.mai. Max 4 kunder i butikken. Munnbind er påbudt.

Åpningstider:
Mand. - tors: kl.09.00 - 18.00
Fredag: kl.09.00 - 17.00
Lørdag: kl.09.00 - 16.00
Søndag: kl.07.00 - 17.00

Kurs og instruksjon
Endelig er det mulig å komme i gang med instruksjon igjen her på Losby! Vi har mange kurs og VTG kurs som ligger og venter, som nå kan gjennomføres, men kun i grupper á 10. Vi gjør vårt beste for å få gjennomført så mye som mulig av det som har blitt forskjøvet fra april, så tilgangen på våre eminente proer kan være litt trang i starten, men de gjør så godt de kan for å få tatt seg av så mange som mulig!

Arrangementer og turneringer
I henhold til de nye koronarestriksjonene vil det ikke være mulig å avholde arrangementer foreløpig, så det vil ikke bli arrangert noen turneringer med det første. Dette gjelder alle turneringer. Vi vil komme tilbake til mulighetene for dette når restriksjonene forandres.

Vi gleder oss til å komme i gang med sesongen for alvor, og til å se dere alle igjen!

Hilsen alle oss på Losby!