Nyhetsbrev fra Course Manager 30.9.19

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 30. september 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vinterarbeidet er i gang!

Kjære medlemmer!

Vinteren kommer! Og den kan komme fort -derfor har vi startet høst-rennoverings arbeidet.
Alle fairwayer har blitt skjært og dresset med sand. Approachene vil få samme behandling denne uken.
Greenene på Vestmork vil bli hullpipeluftet og tungt dresset med sand. Den viktigste grunnen for å bruke hullpipene er å fjerne en del av thachen (organisk dødt materiale som samler seg i overflaten), samt fylle på med fersk sand. Sanden hjelper med drenering og hjelper røttene med å vokse nedover. Begge deler er med å lage en fastere putteflate. Dette er ikke den beste tiden å jobbe med sand på da de fleste dagene er våte, og det er vanskeligere å få sanden til å mette underlaget, men vi har likevell valgt å vente til trafikken på banene har avtatt noe, slik at det blir minst mulig forstyrrelser for dere som skal spille.

I uke 41 vil vi starte det samme arbeidet på Østmork. Dessverre så vil dette medføre noen forstyrrelser i spillet på de aktuelle dagene, så følg med på banestatusen her på nettsiden for info fra dag til dag.

Treningsgreenene er nå dessverre stengt for sesongen. Dette gjør vi for å skåne gresset fra skader. Veksten har mer eller mindre stoppet, og gresset har ikke sjansen til å komme seg . De er i god stand nå, og det ønsker vi at de skal være når vi går inn i vinteren også!

Duncan and Team