Nyhetsbrev fra banen 17.06.24

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 17. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Topchanger gjør luftig enklere

Hei alle medlemmer!

Sist uke var treg med tanke på vekst, og temperaturen er fortsatt lavere enn normalt, selv om det bedret seg betraktelig inn i helgen som var.

Den siste uken har banearbeiderne vært opptatt med bunkerne på Østmork. Alle bunkere har fått rensket kanter, fjernet ugress og nye kanter satt. Vi planlegger å gjøre den samme prosessen på Vestmork i tiden som kommer.

Teestedene på Østmork har fått en tung top-dressing, og vi klipper igjen greenene på 3,5mm.

Vi har også begynt å bruke en maskin som heter Topchanger på greenene på Østmork. Denne maskinen injiserer sand inn i overflaten. Dette er svært viktig, da det hjelper med bevegelse av luft og vann. Selv om dette er en lufte-prosess, så blir det veldig liten forstyrrelse av spillet, noe som igjen gjør det enklere å gjennomføre prosessen så ofte som det er nødvendig. Vi fortsetter dette arbeidet, og regner med å være ferdige rundt midten av denne uka.

Vi kommer tilbake med ny oppdatering neste uke.

Hilsen Jonny og bane-staben