Nyhetsbrev fra banen 12.04.24

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 12. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vekstdukene er på

Hei alle medlemmer!

Som jeg nevnte i sist nyhetsbrev, så har vi begynt å så greenene denne uken. Det har vært en litt ‘til og fra’ prosess på grunn av regnet vi har fått, men vi håper å få alle greenene ferdig og under vekstduker før helgen!

Vi har sådd med to forskjellige frøtyper, rullet, gjødslet og dekket med vekstduker. Vanningsanlegget er oppe og går, så vi vil vanne greenene når det blir nødvendig. Nå er det viktig at vi får gode og stabile temperaturer for å få fart i veksten.

Mesteparten av snøen er nå borte fra banene. Det er fortsatt snø på driving rangen, men vi forventer at mesteparten forsvinner derfra i løpet av neste uke. Som forventet etter snøsmelting av regn, så er det veldig vått der akkurat nå, så vi må gi den litt tid før vi starter arbeidet med å få den i stand, så vi ikke kjører den i stykker. Så snart forholdene tillater det vil vi starte arbeidet med å reparere skadene fra i fjor.

I år vil vi få nye teeskilt, søppeldunker og veivisere til neste hull rundt begge banene. Vi vil også få nye benker på Vestmork. Arbeidet med å lage fundamenter til disse tingene starter i løpet av de neste dagene.

Jeg kommer tilbake med en ny oppdatering neste uke. God helg!

Vennlig hilsen Jonny og bane-staben