Nyhetsbrev fra banen 10.06.24

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 10. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klippehøyden tas ned

Hei alle medlemmer!

Temperaturene har falt den siste tiden, og vi ser at gressveksten ikke er like god som den har vært, men gjødselpåføringen vi gjorde sist uke, på greener, teesteder, fairaways og rough, viser gode resultater!

Greenene ble luftet og top-dresset sist mandag og tirsdag, og vi kunne se at top-dressingen umiddelbart ga oss bedre rull, og vi vil fortsette å sette ned klippehøyden ettersom sanden jobber seg ned i overflaten. Vi sikter mot å få klippehøyden ned til 3,5mm i løpet av denne uken. Samtidig vil vi begynne å rulle greenene regelmessig. Flesteparten av greenene på Losby er nå klare til å bli vedlikehold på vårt vanlige sommerprogram, og vi vil også begynne å bruke vekst-regulerende midler, slik at vi får en jevnere og tettere overflate. Det er fortsatt et par områder med dårlig vekst som vil trenge noe håndverk for å hjelpe dem å gro sammen.

Denne uken vil teestedene få en tung top-dressing med oversåing, og vi vil fortsette arbeidet med den lange roughen og den kraftigere vegetasjonen.

Vi minner om litt spesielle omstendigheter her på Losby mandag til og med onsdag denne uken på grunn av fredskonferansen Oslo Forum:
-Baner og driving range er åpne.
-Alle bygninger er stengt.
-Trallerommet er stengt.
-Liten kafé og shop på driving rangen. Her registrerer man runder og betaler greenfee.
-Begrenset parkeringsmuligheter. Vi oppfordrer til samkjøring!

God uke!
Hilsen Jonny og bane-staben