Nyhetsbrev fra administrasjonen

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 7. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Generell og nyttig informasjon om hva som skjer på Losby for tiden.

Hei alle sammen!

Aktiviteten på golfanlegg i hele landet har nådd nye høyder i disse spesielle tider. Medlemmer spiller mer enn vanlig, og nye medlemmer melder seg inn. Også her på Losby kan vi melde om god inngang av nye medlemmer, og det er veldig hyggelig!

Her kommer en liten oppsummering av tilstanden her på Losby for tiden.
Vi har etter beste evne fulgt opp råd og pålegg fra helsemyndighetene, og det er gledelig å registrere at både medlemmer og gjester er sitt ansvar bevisst. Det er viktig fremover at hver og en av oss tar ansvaret både for ikke å bidra til å smitte andre og for å gjøre alt vi kan for å unngå å bli smittet selv.

Inntil videre er det ikke nødvendig å bekrefte starttiden din verken på Østmork eller Vestmork. Skal du spille på Vestmork trenger du ikke å gå oppom golfbutikken. Skal du betale greenfee for spill på Vestmork gjøres dette enkelt på VIPPS.

Golfbutikken er nå åpen hver dag frem til kl 18:00, med masse nye varer, og mer på vei inn. Det er viktig å merke seg at ryttergangen er enveiskjørt; hjem fra runden på Østmork går man rundt klubbhuset.

På driving rangen kan man nå betale med bankkort eller Solo kort, som lades opp i shoppen, og i skrivende stund installeres også muligheten til å betale med VIPPS. Det nye systemet, hvor man benytter en pose til å hente baller i, ser ut som det fungerer veldig fint, og antall berøringspunkter minimeres. Husk å ta med egen bærepose hjemmefra til å ha ballene i, og legg denne i baggen til neste gang.

Losby Gods er stengt på ubestemt tid, men har etablert et serveringstilbud fredager, lørdager og søndager. Dette er et supert tilbud til oss som spiller golf, og det er viktig at vi fortsetter å bruke kiosken slik at det går rundt. I helgen vil det bli utvidet tilbud, med salg av øl og vin og burgere på grillen fra kl.12.00.

Den høye aktiviteten på banene gjør at det er meget viktig at medlemmer kun booker starttider de selv og de som de skal spille med faktisk skal benytte! Ikke bestill starttider for sikkerhets skyld, og ikke bruk Golfbox til å spørre om noen vil spille. Det er også særdeles viktig å avbestille tider som ikke skal benyttes, og at dette gjøres i god tid slik at andre kan benytte starttiden.

Hvis vi alle blir flinkere til dette vil det gavne alle, da flere vil få tilgang til spill. I helgene vil klubbvertene følge opp spillet på banene, og i ukedagene vil en marshall følge opp.

Klubbaktiviteter
Juniorgruppa er i gang med spill og trening, kjenner du noen som ønsker å være med på junioraktiviteter er det bare å kontakte juniorleder Geir Gjelten (junior@losby.no).

Det er nå åpnet opp for lukkede klubbturneringer. Damegruppa har fast turneringsdag på tirsdager, seniorene har onsdag morgen og herrene onsdag ettermiddag. Alle klubbens medlemmer er velkomne til å delta på disse turneringene. Påmelding til turneringene skjer i Golfbox.

Nybegynneropplæring gjennom VTG-kurs er godt i gang (sjekk www.losby.no for ledige kurs) og fast trening for nybegynnerne starter opp i uke 20.

Vi vil komme tilbake med treningsgrupper for medlemmene snart.

Aksjonærfordeler
Losby har mange fordeler for sine aksjonærer, dette kan du lese mer om her https://losby.no/medlemskap/aksjonargoder-pa-losby
First Class Golf samarbeidet starter i år den 15 mai. I år er Tyrifjord GK, Kongsvinger GK, Miklagard GK og Losby GK med i samarbeidet.I år er det gratis spill på alle FCG baner på fredager (hele dagen) og lørdag og søndag etter 15.00. Bestilling gjøres som vanlig i Golfbox.
Top Nordic Golf gir fortsatt gratis spill på flere flotte baner rundt i Skandinavia. Se mer om dette her: https://losby.no/medlemskap/top-nordic-golf

Til slutt en liten oppfordring.
Som dere helt sikkert har lagt merke til, så åpner ikke banen for spill før kl.10.00 på hverdagene. Dette er på grunn av at vi har veldig stor trafikk, og samtidig ikke er fullt bemannet på banen. Dette betyr at banemannskapet ikke rekker over alt som skal gjøres til kl.08.00, og den store trafikken utover dagen gjør det nærmest umulig for dem å få utført noe som helst.

Husk å ta hensyn til banemannskapet når dere spiller og vent til de gir signal -det kan bli noen minutters ventetid i noen tilfeller, men det er bare for at banen skal bli så bra som mulig!

Fra neste uke vil Østmork åpne kl.08.00 også på onsdag og fredag, mens Vestmork vil være åpen med full, vanlig åpningstid.

Administrasjonen ønsker alle medlemmer og gjester en god golfsesong!