Mixed Match 2024

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 24. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

2 spillere på lag -en av hvert kjønn.

Vi inviterer til Mixed Match, en serie golfmatcher hvor Losbys beste golf-par skal kåres. Om man er venner, søsken, ektefeller eller traff hverandre tilfeldig på rangen, spiller ingen rolle -bare det er en av hvert kjønn på laget.

Når påmeldingene er inne, trekkes oppsettet, og det settes opp matcher hvor to lag spiller mot hverandre. Taper man matchen er man ute, vinner man, går man videre til neste runde.

Alle matcher må spilles innenfor fristen. Hjemmelag (først på oppsettet) er ansvarlig for å koordinere spilledag og levering av score (digitalt). Spiller med laveste hcp i laget er kaptein.

Dersom et lag ikke kan spille innenfor fristen, gis matchen til det andre laget.
Ved lik score etter 18 hull, er det laget med best score på siste 9 som vinner matchen.

Påmelding i Golfbox

Det spilles greensome: D.v.s at begge spillere slår ut, laget velger beste ball og spiller så annet hvert slag til ballen er i hullet. Alle spillere må ha minst 6 tellende utslag.

Det spilles med 37,5% av fullt spille-hcp (tildelte slag)

Eksempel

Spiller 1(mann): hcp 17 -spillehandicap (tildelte slag) tee 59: 20
Spiller 2 (dame): hcp 26 -spillehandicap (tildelte slag) tee 48: 30
TOTAL: tildelte slag 50

Beregning
50 x 37.5% = 18,75  Avrundet til 19
Lagets spillehandicap (tildelte slag) = 19

Differansen mellom lag 1 og lag 2 gir slag på hull ihht index.

Eksempel

Lag 1: SH 19
Lag 2: SH 22
=Lag 2 får et ekstra slag på de tre vanskeligste hullene på banen (index 1, 2 og 3).

Man kan melde seg på både som lag, og som enkelt-spiller.
Har du ikke en å spille sammen med, setter vi sammen lag utfra påmeldte deltagere, eller hjelper deg å finne en partner.
Første runde starter 5. August og må være ferdig før 18. august.
Semifinalene starter 19. August og må være ferdige før 8. september.
Finalen spilles under avslutningsturneringen for sesongen. Det er også bronsefinale.

Påmelding i Golfbox