Klubbturneringer på Losby

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 12. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-hvilken muligheter finnes?

Henriette Spilling Gjelten fra Losby ble historiens første Norgesmester i match for jenter under 15. (Foto: Christian Døvle/Norsk Golf)
På Losby er det et godt utvalg turneringer for de som liker å konkurrere. I tillegg til faste, årlige konkurranser, som Foss Netto neste helg, arrangeres det ukentlige turneringer gjennom sesongen.

Påmelding til alle turneringene gjøres i Golfbox.

Damegruppa
Har turnering hver tirsdag. Her veksles det mellom spill på 9 og 18-hulls banen. På 18-hulls banen spilles det Eclectic, hvor man samler opp resultater hull for hull gjennom sesongen. På 9-hulls banen spilles det ofte Scramble, et morsomt lagspill hvor flighten sammen skal få best mulig resultat.

Seniorgruppa
Turnering hver onsdags formiddag på 18-hulls banen. Her spilles stort sett netto slag, hvor 8 av 12 turneringer teller på Order of Merit.

Klubbturneringen
Hver onsdag arrangeres Klubbturneringen på 18-hulls banen. Denne er åpen for både damer og herrer. Her spilles netto slag med max score pr hull, med Order of Merit for både brutto, netto, Eclectic brutto og Eclectic netto gjennom sesongen.
I tillegg er det lagt inn noen runder hvor det spilles 'Challenge' -en variant hvor man skal spille fra forskjellige teesteder gjennom runden. Man velger selv hvilke hull man skal spille fra hvilket teested.

Påmelding til alle turneringer gjøres i Golfbox