Klubbmesterskapet 2020

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 24. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbmesterne er kåret!

Vinnere KM-2020
Klubbmesterskapet ble spilt i helgen 22.-23.august, med hele 114 spillere på startstreken.

Vi gratulerer så mye til nybakte Klubbmestere i alle klasser:

Herrer: Sebastian Eidsæther Syr
Damer: June Bolme
Junior Gutter: Herman Huus
Junior Jenter: Henriette S. Gjelten
Yngre Senior Herrer: Tom Selmer
Eldre Senior Herrer: Jørund Lie
Yngre Senior Damer: Bente Mari Kristiansen
Eldre Senior Damer: Bente Hoff

Alle resultatene finner du her.

I herreklassen måtte det omspill til for å kåre Klubbmesteren, og til slutt ble det forhåndsfavoritten Sebastian E. Syr (midten) som slo junior Herman Huus (tv) på målstreken. Begge endte på +5 etter de to rundene, to slag foran Atle Ruden (th), og skulle gjøre opp om seieren på hull 10, hvor det kanskje var Sebastians erfarings om spilte inn...? Uansett så er det alltid morsomt når det blir kamp til døren!

I dameklassen var det søstrene Bolme som dominerte. June (midten) var skarpest, og endte 11 slag foran lillesøster Karine(tv), som igjen var 13 slag foran junior Henriette S.Gjelten (th).

I junior gutter var det Herman Huus (th) som gikk seirende ut med sin runde på +5. Med dette var han syv slag foran Emil B. Herstad på andreplass, og tolv slag foran Max Hartmann på tredje.

I junior jenter var det bare to påmeldte, og Henriette S. Gjelten (th) og Maren Farbu (tv) skulle igjen krige om topplasseringen. Denne gangen var det Henriette som trakk det lengste strået!

I Yngre Senior Herrer var det Tom Selmer (midten) som var best. Han vant på en sterk score på +1, foran Stig Rune Jacobsen (th) på +8 og Per Andressen på +10.

I Eldre Senior Herrer ble det tett, og skulle avgjøres på målstreken. Jørund Lie (midten) senket par putten og tok det, bare slaget foran Geir Spanli (tv), som igjen bare var to slag foran Sigmund Bjørhaug.

I Yngre Senior Damer var den Bente Marie Kristiansen (midten) som var best, foran Suzanne Nor (th) og Cecilie Smith.

Eldre Senior Damer ble vunnet av Bente Hoff (midten, foran Nora Næss (tv) og Hilde Ebbang.

Vi gratulerer alle med god innsats ,og ikke minst alle de nybakte Klubbmesterne!