Klubbmesterne 2019 er kåret

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 26. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Spenning i flere klasser!

Max Hartmann (midten), Sander Andreassen (v) og Herman Huus (h).
Anine Edsbergløkken og Max Hartmann kunne heve trofeet i henholdsvis dame- og herreklassen etter søndagens siste runde av Klubbmesterskapet!

I herreklassen var det i realiteten fire spillere som skulle ut og kjempe om seieren etter de to første rundene på lørdag; Atle Ruden, Sander Andreassen, Herman Huus og Max Hartmann lå alle sammen innenfor to slag av hverandre, men på den siste runden var det ingen tvil. Mens de andre kjent på nervene, holdt Max (+4) hodet kaldt, og avsluttet med sin beste runde i turneringen på par, og endte til slutt hele ni slag foran Herman Huus på andreplass (+13), som igjen var to slag foran Sander Andreassen (+15) på tredje. Siden både Max og Herman er juniorer, tok de også første og andreplassen i juniorklassen, foran Christian T. Eliassen på tredje.

I dameklassen var det også jevnt etter første dag. June Bolme ledet, bare to slag foran Anine Edsbergløkken og Henriette Eidsæther Syr. Anine, som gikk 78 første dag, avsluttet med en runde på 79, og endte til slutt + 13, to slag foran June (+15), og åtte slag foran Henriette (+21).

I junior jenter var det to påmeldte; Maren Farbu og Henriette Spilling Gjelten. Etter en hard duell dem imellom, så var det til slutt Maren som ble klubbmester for jenter. Gratulerer begge to med kjempeinnsats!

I klassen for Yngre Senior Herrer var det et sterkere startfelt enn på lenge, og det var mange som lurte på hva utfallet skulle bli. Etter første dag var det Per Andresen som tok ledelsen etter en kjemperunde på 74 slag -en runde som lenge så ut til å ende på den røde siden av streken! Med dette var Per tre slag foran stødige Tom Selmer (77), som igjen var fire slag foran trioen Eivind Sydtskow, Øyvind Nilsen og Ståle Hestdal (alle 81). Det spørs nok om ikke skuldrene ble litt høye for Per på søndagens runde, men til tross for dette leverte han dagens fjerde beste runde, og kunne smykke seg med sølvmedaljen på totalt +11. Tredjeplassen gikk til Eivind Sydtskow som leverte en god sisterunde på 76 slag, og med det endte på +13 totalt. Tom Selmer var det ingen som kunne gjøre noe med! Han gikk den siste runden på par, og kunne nok en gang heve trofeet som klubbmester i Losby!

I klassen for Yngre Senior Damer var det tre påmeldte, og til slutt var det Susanne Nor som gikk av med seieren etter runder på 97 og 103 slag. Sølvet gikk til Karina Mengel, og tredjeplassen til Cecilie Smith.
I Eldre Senior Herrer var det, kanskje ikke overraskende, Geir Spanli som var sterkest over to dager. Etter runder på 81 og 85 slag, ble han klubbmester foran Jørund Lie (85 og 83), og Rune Marki (83 og 87).
I Eldre Senior Damer ble det nok en forhåndsfavoritt som gikk av med seieren. Med runder på 89 og 86 slag, kunne Elaine Hoffmann krones klubbmester i klassen foran Bente Hoff (96 og 94) og Nora Helene Næss (96 og 106).

Takk for en fin KM-helg på en fantastisk bane, og ikke minst; Gratulerer til alle våre nye Klubbmestere!