Karoline Lund Team Challenge

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 23. mai 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets turneringsnyhet på Losby

I samarbeid med Karoline Lund og hennes satsning mot verdenstoppen i golf har vi lansert en helt ny lagturnering for 2018. Her kan alle være med, og alle kan vinne!

Turneringen har fått navnet Karoline Lund Team Challenge, og overskuddet går i sin helhet til Karolines satsing.

I korte trekk skal man danne sitt eget lag med 4 spillere og spille en unik turnerinsform (alltid lagspill) hver måned frem mot finalen søndag 30. September 2018.

Meld på deg/ditt lag i dag i golfbox.

Lagene
Spillerne setter sammen sitt eget lag av fire spillere. Maks 1 spiller med handikap 4,4 eller lavere pr. lag
Turneringen er åpen for alle! Eventuelle gjestespillere betaler vanlig greefee i tillegg til matchfee.

Det er mulighet til å melde seg på både som fullt lag, delvis lag, eller som enkeltspiller -så setter vi sammen lag.

De 24 beste lagene møtes så i finalen. Alle lag som har spilt i turneringen blir invitert til finaledagen hvor vi lager egne aktiviteter for lagene som ikke kvalifiserer seg til finalen.

Turneringsform
Hver måned har forskjellige spilleformer. Alle er basert på lagspill, og det er ikke vanskelig å forstå! Hvis du/dere ikke kjenner til de forskjellige spillformene, spør i shoppen, så får du det forklart!

Laget står helt fritt til å velge dag/tid for sine turneringsrunder. Dere spiller når det passer dere!

Som lag må man delta 1 gang pr. måned, men man kan velge å spille så ofte som 1 gang pr. uke og velge det beste resultatet som tellende. Laget er fast gjennom hele sesongen. I tilfelle vedvarende skade/sykdom kan spillere erstattes

Juni måned: 4-manns scramble (slag) med 10% handikap. Alle på laget må ha 1 tellende utslag på par 3, par 4 og par 5 hull.

Juli måned: 2-manns best ball over 18 hull, netto slag med fullt handikap. Dette formatet gjør at man kan fullføre runden for laget med bare to spillere (kan være praktisk i juli).

August måned: Lund Rumble; netto slag med fullt handikap. De 2 beste scorene på hver hull teller men alle 4 scorene teller på par 3 hullene.

September måned: 4-manns scramble med 10% handikap. Alle på laget må ha 2 tellende utslag på første ni og siste ni (4 til sammen).

Finalen: Laget stiller med 2 x 2-personers best ball lag. Her spilles netto slag med fullt handicap. Oddetallshull; best score. Partallshull; begge teller. Begge lag i laget teller mot totalscoren.

Matchfee på kr.100,- pr.runde pr.spiller.
Betaling og registrering skjer før runden (ingen unntak).
Det lages en «leaderboard» i klubbhus/på nett så alle kan følge hvor de ligger.
Stort premiebord og sosialt samvær etter finalen.
Karoline Lund, Niklas Diethelm og David Lloyd er tilstede under hele finaledagen.

Meld på ditt lag i dag.