Karoline Lund blir profesjonell

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 3. januar 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nå starter jakten på sponsorer

Karoline imponerte stort i Q-school i desember, hvor hun klinket til og sikret seg fulle spillerettigheter på Ladies European Tour i 2018. Hun sikret seg den avgjørende femteplassen i omspill med tre andre, blant andre Marita Engzelius fra Oslo Gk.

Planen har vært å starte på college i USA til høsten, men etter en juleferie i tenkeboksen har hun en ny plan; hun blir profesjonell.

Fullt golfstipend på Oklahoma State eller profesjonell golfspiller på Ladies European Tour? Det er ikke et lett valg Karoline har gjort. Det er nok ikke umulig at hun hadde blitt college-spiller om hun ikke hadde kapret det siste 'fulle' kortet i Q-school, men med det 'i boks' er denne sjansen rett og slett for god til å la gå fra seg!

Dette betyr at mye må skje fort! Ikke minst må sponsorer på plass. Det er ikke lett å leve som profesjonell golfspiller, og bare reisebudsjettet alene er stort nok til å skremme de aller fleste, så her er man avhengig av støtte!

Timingen for å jakte sponsorer til kvinneidrett kan virke bra, og vi krysser fingrene for at hun kan få på plass de midler som behøves! Sponsing av kvinneidrett er i vinden, og Karoline bør være et yndet objekt. Hun er veldig målrettet og seriøs som idrettsutøver, og har absolutt potensiale til å hevde seg i toppen, men kan samtidig være med å sjarmere i sosiale sammenhenger -noe som også er veldig viktig i sponsorsammenheng. Losby Golfklubb formidler gjerne interesse fra interesserte sponsorer, så om noen der ute ser et potensiale i vår fremadstormende nye stjerne, så ikke nøl med å ta kontakt med oss!

Vi gleder oss til å følge Karoline i tiden som kommer!

Karoline Lund imponerte i Q-school i desember, nå blir hun LET spiller på fulltid.