Ikke lett å forsvare tittelen!

Av: Ronny Engen  |  Publisert: 29. juni 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Norgesmester i 2018 men ble slått ut i 8. dels finalen i går.

Mac Hartmann overasket alle med å vinne NM Match 2018
Losby deltok i årets NM i match med tittelforsvarer Max Hartman, Atle Ruden og Henriette Eidsæther Syr.

Spillformen er Match, først i puljespill, så videre til finaler. I puljespillet møter alle i gruppen hverandre over 9 hull.
I Herreklassen er det 8 grupper med 6 spillere i hver gruppe. De fire beste går videre til finalespillet.
I kvinneklassen er det 4 grupper med 6 spiller i puljespillet. Her går også de fire beste fra hver pulje videre til finalespillet.

Henriette gikk videre fra puljespillet etter å ha vunnet 3 & 0 over Marthe Elisabeth Alhaug og Ruth Tønnesen, men tapt med de samme hullene for Sandra Nordaas, Julie Hovland og Tomine Bjerkelo.
Hun møtte Jeanette Marita Engzelius i 8. delsfinalen og tapte der 2 & 1. Dette er veldig sterkt med tanke på at hun spiller med en skade i skulderen.

Tittelforsvarer Max gikk også greit videre fra puljespillet med seier 3 & 0 over Andreas Jens Lund, Fredrik Toverud Andersen og Jacob Stølan Malvik. Tapte de to neste med 3 & 0 for Gøran Sømme Haglund og Erik Grønhaug.
I 16. dels finalen viste Max styrke og slo arrangørklubbens egen Peter Mikalsen 3 & 1.
I 8. dels finalen ble det veldig jevnt og tøff motstand i Jacob Stavang Stubhaug. Etter 9 hull var det likt og det måtte spilles videre 2 hull før Jacob avgjorde til sin fordel.

Selv om det ikke ble noen titler i år er det veldig bra spilt og vi hevder oss godt blant de beste i Norge. Vi gratulerer med vel gjennomført NM.

Her er link til
Puljespillet for Kvinner