Henriette ble Norgesmester i match

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 22. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-historiens første i sin klasse!

Henriette Spilling Gjelten fra Losby bla historiens første Norgesmester i match for jenter under 15. (Foto: Christian Døvle/Norsk Golf)
Gratulerer til historiens første Norgesmester i match for jenter under 15 år, Henriette Spilling Gjelten fra Losby Golfklubb!

Henriette tok tirsdag sesongens andre seier på Srixon Tour, og ble med dette faktisk historisk. Hun ble nemlig historiens første Norgesmester i match for jenter under 15år. Turneringen ble spilt på Oppegård Golfklubb, og besto av en innledende runde med 18 + 9 + 9 hull slagspill, og deretter matcher basert på resultatene fra slagspillet.

Etter de innledende rundene lå Henriette på 2.plass og kom dermed videre til matchspillet med nest best seeding. Keira Thalberg kom også videre til matchspillet i den samme klassen, men fikk for tøff motstand i sine matcher, og endte til slutt på 8.plass.

Henriette fikk på ingen måte enkel motstand, og måtte spille fulle runder hele veien gjennom finalen, hvor hun til slutt vant 2&1 mot Martine Sveum fra Haga.

Gratulerer til den ferske Norgesmesteren!!

I klassen for gutter under 19 ble det rent Losby-oppgjør i bronsefinalen, hvor Herman Huus til slutt slo Emil B. Herstad 3&1. Gratulerer til Herman med NM-bronse!!

Herman var overlegen i slagspill rundene, og 'vant' suverent på -7, hele 5 slag foran nestemann, og gikk dermed videre til matchspillet om de øverste åtte plassene med beste seeding. Etter seier i kvartfinalen måtte Herman til slutt gi tapt i semifinalen mot sølvvinner Oliver Ulmo fra Oppegård. I match-spillet om de øverste plassene fikk Herman med seg klubbkompis Emil B. Herstad, og det var nettop disse to som endte opp med å gjøre opp om tredjeplassen, hvor Herman trakk det lengste strået.

Gratulerer også til Emil med fin 4. plass i NM match!

Herman Huus kom på 3.plass i NM-match for gutter under 19. (Foto: Christian Døvle/Norsk Golf)

Losby var, som vanlig, godt representert i klassen for gutter u19. Ved siden av Herman og Emil spilte også Theodor Sletten With (12.), Sander Fjell (14.),  Marcus Wahlund (20.), Linus Pettersen (22.), Nikolai Holme (23.) og Iver Sokhan-Sanj (31.)for Losby.

I klassen for jenter under 19år deltok Maren Farbu og Pok Tuphok Pedersen for Losby. Maren tapte sin første match, men vant de to neste, og endte til slutt på en fin 5.plass. Pok hadde en litt tyngre turnering, og endte til slutt på 16. plass.

Flott innsats av juniorgruppa vår i NM-match!!

Se resultatliste fra turneringen her