Golf og korona

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 18. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi minner om retningslinjene

I disse tider, hvor samfunnet åpnes mer og mer opp, benytter vi sjansen til å minne om retningslinjene i fohold til korona -som fortsatt gjelder:

• Vær bevisst hvilke praktiske betydninger myndighetenes smittevernregler har for deg, også i golfsammenheng.
    Bli hjemme om du er syk eller i karantene.
  • Opptre på en måte som gjør at du ikke smitter andre.
    Vær nøye med håndvask og hostehygiene, unngå å ta direkte på gjenstander og flater som også andre vil berøre. Bruk papir, jakkeerme e.l.
  • Ta forholdsregler så du ikke selv blir smittet.
    Hold avstand, unngå ansamlinger av mennesker, f.eks. på driving rangen, treningsområder etc.
  • Forbered deg hjemme før du reiser til golfbanen.
    Ha med antibac, evt. vann etc.
  • Ikke belast klubbens rutiner og ressurser mer enn nødvendig.
    Kan du bruke egen tralle og ha den hjemme så er det fint, ta gjerne med søppel hjem etc.
  • Er du usikker på om din deltakelse kan innvirke negativt – for deg selv eller andre – avstå.
  • Følg for øvrig klubbens angivelser.

Legg merke til:
-Ved bruk av golfbil -kun én spiller pr bil med mindre man deler husstand!
-Bruk pose til henting av baller på driving rangen!
-Respekter gjeldende regler uavhengig av ditt eget syn på smitte og smittevern!

Synlige brudd på smittevern, påvist smitte påført på golfbanen, eller negativ utvikling i smitteutviklingen, kan medføre bortvisning fra, og i verste fall stengning av, anlegget.