Foss Netto 2020

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 8. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Jon Erik Jullum feide all motstand til side!

Corona-utgaven av Foss Netto gikk av stabelen i helgen, og det med svært gode resultater! I herreklassen var det hele 8 spillere under netto par, og topp tre kunne skilte med svært gode scorer!

Best av alle ble Jon Erik Jullum som endte på -10!! 62 slag netto på en dag hvor alt stemte. Jon Erik måtte gi litt skryt til David, som tross alt har brukt noen måneder på å forme ham til den atleten han nå altså har blitt. Runden førte til en seriøs nedskriving i hcp. Fra 15,9 til 13,6! Med hele ni netto birdies og to netto eagler var han utilnærmelig!
De andre gutta på pallen gikk også kjemperunder! Espen Jensen, på andreplass, klinte til med en runde på -7, bare slaget foran Jarle Kristiansen på -6.

I dameklassen var Erzebet Fæster best av alle, også hun med en solid runde på -2. Hun hadde ikke helt flyten på de første ni hullene, og gikk disse på 40 slag netto, men så snudde det -og for en avslutning det ble! Fire netto birdies, en netto hole in one, og 0 slag på hull 10 ga en backnine på 30 slag netto. Og for de som lurer, ja det går an å få 0 slag på et hull når man spiller netto slagspill, har to tildelte, og gjør brutto birdie :-)
Fire slag bak Erzebet kom Marte Elise Hellum og Cecilie Lamer Jensen, begge på +2, men Marte knep andreplassen på færre tildelte slag.

Gratulerer så mye til alle sammen!

Her kan du se alle resultatene.