FCG turnering #4

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 28. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Kongsvinger 7.september -siste mulighet for finalespill!

Totalt seks lag blir med til Royal Portrush GC 21-24.september 2019 hvor det spilles om tittelen; ÅRETS FCG-MESTERE

FIRST CLASS GOLF turneringer 2019
18. mai – Gml. Fredrikstad GK
22. juni – Losby GK
17. aug – Tyrifjord GK
 7. sept – Kongsvinger GK – shotgun-start kl 09.00 – PÅMELDING

Turneringene gjennomføres med følgende rammer.

• Fire turneringer – maks. 9 lag fra hver klubb, totalt 90 spillere i hver turnering.
  • Maks 9 lag pr. klubb inntil påmelding stenges, deretter åpnes for flere lag fra klubbene hvis ledig plass.
  • 2-mannslag med spilleformatet Shamble (se under)
  • Startavgift er kr 1000,- pr. lag pr. turnering og inkluderer pølser og én drikke ved premieutdelingen.
  • Ingen refusjon av startavgiften etter påmeldingsfristen.
  • Påmelding stenger tirsdag 23.59 i uken det er turnering.
  • Deltakere må ha FCG-rettigheter i sitt medlemskap
  • Hver turnering – premier til de tre beste:
  • 1.premie – tur til Royal Portrush GC for vinnerlaget i hver turnering.
  • 2.premie – 1. stk. wedge til hver + 2 billetter ekstra til trekking i september (om tur til Royal Portrush).
  • 3.premie – 1ds baller fra Titleist eller Srixon + 1 billett ekstra til trekking i september.
  • Order of Merit – vinnerlaget blir med til Royal Portrush september. Se nedenfor.

TREKNING

Det trekkes ett lag til Royal Portrush GC etter siste turnering på Kongsvinger. For hver gang du deltar i en FCG-turnering får du et lodd i trekningen. Dvs totalt seks lag blir med til Royal Portrush GC 21-24.september 2019 hvor det spilles om tittelen; ÅRETS FCG-MESTERE

SPILLEFORMAT – SHAMBLE (2-mannslag)
Spilleformat er SHAMBLE, stableford med fullt hcp i en samlet klasse for lag. SHAMBLE (scramble drive) kombinerer elementer av en scramble og vanlig individuell stableford slagspill. Hvert lag skal sammensettes av to spillere som spiller med fullt sphcp.
– Som en scramble, alle på laget slår sitt utslag, og det beste utslaget velges.
– MEN fra det beste utslaget, spiller ALLE på laget sin egen ball på sitt eget sphcp.
– KUN lagets beste individuelle stablefordscore per hull er tellende for lagscoren.

The Open-banen Royal Portrush

Én FCG-turnering gjenstår – fremdeles muligheter for finalespill på The Open-banen Royal Portrush.

Det spilles fire FCG-turneringer – fjerde og siste holdes på Kongsvinger lørdag 7.september hvor det også skal trekkes et sjette lag til finalen. Det er i den forbindelse laget ditt kan bruke verdifulle trekningsbilletter.

Klikk her for PÅMELDING til FCG-turnering #4 på Kongsvinger GK 7.sept

Gjennom deltakelse i alle fire turneringene øker også muligheten til Portrush-tur ved at Order of Merit-vinneren får delta i finalen.

OoM før siste turnering

FIRST CLASS GOLF – Order of Merit
Order of Merit (OoM) er basert på et poengsystem hvor opptjening av poeng skjer i hver FCG-turnering. Laget med flest poeng over fire turneringer vinner OoM.

Poengberegning:

1 plass 200 poeng