Fare for frost!

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 15. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Kulden nærmer seg

Da har vi igjen kommet til den tiden på året hvor frosten kan begynne å gjøre seg gjeldene om morgenen. I den forbindelse ønsker vi å påpeke 'spillereglene' ved frost på banen:

De tidene som blir 'tatt av frosten' må dessverre utgå. Vi har ikke muligheten til å skyve på starttider, da dette vil gå ut over starttidene resten av dagen, men vi forsøker selvfølgelig å få ut alle som ønsker å spille!

Ved frost er det helt opp til banemannskapet om/når banen åpner!
Det er ikke opp til de som jobber i shoppen, så det hjelper ikke å krangle med dem.
Selv om det ikke kjennes ut som om det burde være frost, så kan det godt være frost i bakken flere steder ute på banen. Våre banearbeidere måler temperaturen i bakken, og forholder seg til dette.

Vi henstiller derfor til våre medlemmer og gjester om å ikke diskutere om det frost eller ikke. Hvis vi ikke åpner banen så er det med god grunn! Vi holder ikke banen stengt for å være slemme -det er ingen ting vi heller vil enn å få så mange som mulig ut på banen :-)

*Vær også oppmerksom på at tung tåke kan medføre de samme restriksjonene på spill som frosten!

God høst :-)