9-hullsbanen og driving rangen er åpen

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 3. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Booking i Golfbox

Endelig er vi i gang! Vestmork og driving rangen er åpen.
-men det er svært viktig at vi forholder oss til smittervernreglene!

De fleste har sikkert sett reglene for spill på bane som har kommet fra NGF og Idrettsforbundet, men i tilfelle du ikke har sett dem, så får du full oversikt over hvordan du skal forholde deg til spill på banen her.

Videre ser vi for oss å åpne Østmork tirsdag 21.april. Booking vil åpne mandag 20. kl.12.00. Åpning avhenger selvfølgelig av været!

Driving rangen og kunstgressgreenen er åpen kun for medlemmer, og med tidsbestilling i Golfbox.
-dette på grunn av få plasser, og at vi har behov for oversikt for å kunne følge gjeldende smittevernregler.

Dette er en spesiell tid, og det krever spesielle tiltak! Vi har gjort så godt vi kan for å følge regelverket som er satt, for å gi våre medlemmer maksimal beskyttelse, og samtidig muligheten til å kunne komme i gang med golfsesongen.

Vær ditt ansvar bevisst
Smittefaren har ikke blitt mindre fordi om myndighetene åpner for å kunne drive idrettslig aktivitet med restriksjoner. Vi praktiserer maks 5 personer og minimum 2meters avstand i alle tilfeller! Vi påpeker at det er viktig at alle  må følge disse reglene -uavhengig av hva du personlig måtte mene om nødvendigheten av den enkelte regelen. Det er viktig at vi minimerer risikoen for smitte, og unngår at noe kan slå tilbake på oss og forårsake at golfanleggene blir stengt igjen!

I tillegg til reglene for spill på banen, har vi satt opp regler for bruk av driving rangen/kunstgressgreenen:

• Kun åpent for klubbens medlemmer og samarbeidspartnere.
  • Personer som er smittet av korona, sitter i karantene eller som har generelle sykdoms symptomer bes om å holde seg borte fra anlegget.
  • Spill på driving range og kunstgressgreen må bookes i Golfbox.
  • Maks én time pr. spiller; hel time til fem minutter på neste time for å gi rom for bytte.
  • Åpningstid: kl.10.00 – 18.00.
  • Ankom anlegget tidligst ti minutter før din tid, og forlat området når du er ferdig.
  • Driving range betales i teltet før spill; kr.100,- pr.time, fritt med baller.
  • Maks 2 grupper á 5 personer om gangen på driving range: Fem spillere oppe og fem spillere nede -minimum 2m avstand!
  • Maks 5 personer på kunstgreegreen -minimum 2m avstand!
  • Når man har fått tildelt plass må man holde seg der. Ingen mingling!
  • Baller og bøtter håndteres kun av den som har vakt.
  • Unngå å berøre ballene med hendene –bruk køllen og/eller bena.
  • Ikke lov å slå driver da dette betinger pegging av ball.
  • Ingen bytting eller låning av utstyr!
  • Brudd på reglene medfører bortvisning og stenging av rangen.
  • Shop, klubbhus, garderober, kafé, drikkevann og toaletter er stengt.
  • Søppelkasser er stengt. Søppel tas med i golfbaggen.
  • Ikke lov å samles i grupper på parkeringsplassen eller andre steder på anlegget.
  • All aktivitet skal forhåndsbestilles -ikke stikk innom, slik at vi unngår store grupper mennesker, og kan kontrollere de som er her.
  • Spill på banene (når den tid kommer) og driving range administreres fra et telt ved treningsområdet. Her vil man få kjøpt baller, pegger, hansker og greengafler så snart banene åpnes.
  • All betaling gjøres med VIPPS.

Som sagt; spesielle tider krever spesielle tiltak, men dette kommer til å gå helt fint :-)

Vi gleder oss til å se dere!