Damene gjorde jobben!

Av: Ronny Engen  |  Publisert: 21. juli 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Under Lag-NM i Stavanger gjorde damene jobben og kom på en 5. plass. Vi er blant eliten neste år også.

Det ble noen tøffe dager i Stavanger med mye regn. Etter torsdagens innspill i bra vær ble vi nok tatt litt på sengen av hvor vanskelig greenen var og hvordan de endret seg med været. Generelt for de to første dagene kan vi oppsummere med for korte putter og få muligheter for birdies.

Fredagen startet med Foursome. Karoline og June startet fra hull 10. Litt tungt de første 6 hullene og 5 over par. Så løsnet det noe og kom inn med en score på 74, tre over banens par.

I bestballen etter lunsj spilte Karoline og Anine veldig bra og endte tre under par. Fire birdier og kun en boogie er helt ok på en bane som bare ble tyngre og tyngre utover dagen. Etter første dag var vi dermed på par, og fornøyd.

Lørdag startet med en ny Foursome. June og Anine spilte denne runden. Noen fairway misser og dermed vanskelige innspill, gjorde det vanskelig å score lavt. Det endte med 10 over banens par, 81 slag.

Bestballen ble spilt i til dels mye regn. Noen steder var det nesten umulig å finne et sted å plassere ballen. Likevel klarte Karoline og June senke tre birdier og kun en boogie. Endte der med to under banen par, 69 slag. Etter to dager ligger vi dermed på en 5. plass, kun ett slag bak Sola på fjerde plass.

Søndag er godværet tilbake og dagen hvor det er single spill. Karine kom inn i tillegg til tidligere nevnte spillere. Her var det de tre beste resultatene som er tellende i scoren for laget. Litt blandet spill, Karoline på par, June to over og Anine og Karine endte 10 over. Kan nevne at Karoline senket en lang putt sitt siste hull og gikk av med en eagle.

Vi endte på 517 slag, 4 slag bak Sola på 4. plass og 9 slag bak Stavner som tik bronse. I toppen var Vestfold og Oslo suverene. Vestfold vant 12 slag under par og 2 slag foran Oslo på andre plassen.

I Bergen på Fana Golfklubb spilte herrene en divisjon ned med mål om å rykke opp. Det gikk ikke. Vi langt unna, hele 18 slag bak kvalifiserende plassering.

Spesielt første dag gikk det galt. Etter 2 Foursome baller var vi hele 19 slag over par. Der spilte Sebastian og Max 12 over par.  Atle og Herman 8 over par.

Etter Foursome ballene, ble det spilleavbrudd. Bestballene ble startet opp igjen lørdag. Her ble resultatene mye bedre. Sebastian og Max endte sin runde, 4 under par. Sander og Herman 1 over par.

Det ble så spilt kun 9 hull på neste Foursome. Sebastian og Max spilte 4 over par, Atle og Herman 1 over par.

Siste dag med singler ble den beste dagen. Her endte Sebastian med 70 , Atle og Herman med 71. Sander endte på 78 slag.

Dermed havnet vi på syvende plass og langt unna opprykk denne gang.

Resultarer damer.

Resultater herrer.