Mixed Match

Av: Ronny Engen  |  Publisert: 13. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

32 plasser i årets Mixed Match

Mixed-Match-2019
Som navnet indikerer er dette matchspill hvor lag med to spillere, en av hvert kjønn, konkurrerer mot hverandre. Vinnerlaget fra hver match går videre.

I 2021 ER DET MAKS 32 SPILLERE (16 LAG), FØRSTEMANN TIL MØLLA.

Påmelding i Golfbox

Hvordan konkurrerer man?
Hvert lag finner ut hvor mange tildelte slag man får i henhold til eksempelet under. Hvis et lag har 15 tildelte slag, og det andre har 10 tildelte slag, så vil laget med 15 tildelte ha 5 slag tilgode på det andre laget, og 'får' dermed ett ekstra slag på banens fem vanskeligste hull. Så konkurrerer lagene mot hverandre hull for hull, og det er om å gjøre å vinne flest hull på runden. Man vinner et hull ved å bruke færre slag enn motstanderlaget. Det laget som har vunnet flest hull etter 18 hull har vunnet matchen

Spilleform
Det spilles Greensome med 37,5% av spillehandicap: D.v.s at begge spillere slår ut, laget velger hvilken ball de vil spille videre på, og spilleren som ikke slo det tellende utslaget slår neste slag. Deretter slår de så annet hvert slag til ballen er i hullet.

Alle matcher må spilles innenfor fristen. Hjemmelag (først på oppsettet) er ansvarlig for å avtale spilledag og levering av scorekort i shoppen. Vi bruker Livescoring, men ønsker scorekort innlevert likevel. Spiller med laveste Hcp i laget er kaptein.

Dersom et lag ikke kan spille innenfor fristen, gis matchen til det andre laget.

Ved like score etter 18 hull, spilles det videre fra hull 1 til kampen er avgjort.

Lokale regler gjelder.

Påmelding i Golfbox

Eksempel på utregning av tildelte slag:

Spiller 1: tildelte slag 17
Spiller 2: tildelte slag 26

TOTAL: 43 tildelte slag

Beregning

43 x 37,5% = 16,1

Lagets Spillehandicap = 16 tildelte slag.

Finalen spilles samtidig med Godsslaget by David Lloyd på søndag 19. september.