Spørsmål og svar

Her finner du ofte stilte spørsmål med svar.
Finner du ikke det du leter etter kan du sende nye spørsmål på epost til: info@losby.no
Hva er åpningstidene på driving rangen?

Rangen er åpen 06.00 - 23.00 hver dag unntatt søndag.
Vi stenger kl.19.00 hver søndag for ballplukking og klipping.

Hvordan betaler man på driving rangen?

Du kan betale med vanlig bank-/kredittkort, Vipps, eller gjennom GolfMore appen. Påfyll til appen kjøpes i shoppen.

Er det pegger på driving rangen?

Ja, alle mattene er utstyrt med justerbare pegger. Noen av mattene har pegger på begge sider -for dere som er venstrehendte.

Er det noen handicapgrense på 18 hullsbanen Østmork?

Ja, gjestespillere kan ha et maks hcp på 36.
For de som har kjøpt spillerett på banen er hcp grensen 54.

Er det kleskode på Losby?

Ja. Kleskode: Hensiktsmessig og ordentlig golftøy.
Mange klubber har spesifikke krav til golfantrekk på banen - såkalt kleskode. På Losby bruker vi formuleringen «hensiktsmessig og ordentlig».  Med det mener vi et antrekk som er tilpasset golfspillet og at spillere kler seg i alminnelig akseptert golftøy.

Hvilke lengdeanvisninger er det på Østmork?

Det er markeringer i fairway på 200, 150 og 100 m til forkant green.
Gratis interaktiv baneguide i GLFR (som snart blir inkludert i den nye appen Gimmie)

Kan hvem som helst spille på 9-hullsbanen Vestmork?

Her kan alle som har medlemskap i en golfklubb spille.
På grunn av stor pågang har vi dessverre måtte fjerne muligheten for 'Pay and play'.

Hvorfor er det så mange flagg på 9-hullsbanen?

Parallelt med golfbanen går det en footgolf bane. For hvert golfhull er det to footgolf-hull med gule flagg. Golfhullene har hvite flagg.
Fra 2021 er det bare medlemmer i footgolf klubben som kan spille footgolf.

Hvilket tilbud finnes det av mat og drikke på Losby?

Vi har vannkraner og drikkeautomat rett utenfor shoppen. Det er også plassert en drikkeautomat mellom hull 11 og 12.
Kaféen serverer alt fra baguetter og enkle retter til kaker, mineralvann og sjokolade.
I 2023 vil kafeen ha åpent fra 09.00 - 21.00 alle dager 18-hullsbanen er åpen.

Hva er åpningstidene til kaféen?

Kaféen er åpen kl.09.00 - 21.00 i golfsesongen (når 18-hullsbanen er åpen):

Får man kjøpt mat og drikke underveis?

Det er en maskin mellom hull 11 og 12 hvor man kan få påfyll av drikke og snacks.
I helgene vil det også være en serveringsvogn på plass mellom hull 9 og 15.

Footgolf - Kan hvem som helst spille footgolf på Losby?

Vi har fått så stor pågang på golfbanene at vi dessverre har måttet begrense footgolf.
Footgolf er nå bare tilgjengelig for medlemmer i footgolf klubben.