Om Losby Golfklubb

Losby Golfklubb har ca.1600 medlemmer mellom 5 og 90 år, og holder til på et av landet beste golfanlegg.

Losby Golfklubb ligger i naturskjønne Losbydalen i Lørenskog kommune i Akershus, ca 20 minutters biltur fra Oslo sentrum. Anlegget består av 27 hull (18+9), driving range og gode treningsfasiliteter, samt proshop og simulatorsenter med seks golfsimulatorer for vinterbruk. I direkte tilknytning til anlegget ligger også vakre Losby Gods, et populært kurs- og konferanse hotell med 70 rom og gode fasiliteter.

Lørenskog golfklubb ble stiftet 9. september 1994, men skiftet navn til Losby Golfklubb etter av byggingen av banene hadde startet i 1997. Banene er designet av den kjente svenske arkitekten Peter Nordwall, og har huset flere store turneringer siden åpningen i august 1999, senest Norwegian Challenge i august 2013, og har holdt sin posisjon som en av de beste i landet siden den åpnet.

Losby Golfpark AS er ansvarlig for driften av anlegget, mens Losby Golfklubb er ansvarlig for idrettslig drift og utvikling.

Klubben har bemerket seg i idrettslige prestasjoner, og har hatt flere sterke spillere i sine rekker. Helt på øverste hylle har Lill Kristin Sæther bemerket seg på Ladies European Tour, og Espen Kofstad, som i 2012 ble den best rangerte norske golfspiller noen gang, på European Tour. I senere år er klubben representert på Ladies European Tour av Karoline Lund, og i Nordic League av Sebastian Eidsæther Syr. Klubben har flere NM titler både individuellt og for lag, og sportslig satsing har en dyp forankring.

Klubben har mange aktive komiteer; Herrekomitéen, Damekomitéen, Juniorkomitéen og Seniorkomitéen. Disse tar seg av de forskjellige medlemsgruppene sammen med Turneringskomitéen og Klubbkomitéen. I 2013 ble Losbykompaniet opprettet for å ta rollen som klubbverter i helgene, og bistå ved forskjellige arrangementer. Losby Kompagniet består av ildsjeler som ønsker å bidra til at Losby fremstår på best mulig måte.

Vi håper du finner den informasjonen du trenger på våre nettsider, men ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du lurer på noe!

Se mulighetene for medlemskap i Losby Golfklubb her

Velkommen til Losby Golfklubb!