Vårspretten 2024

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 12. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vårens vakreste eventyr er tilbake 25.mai!

Endelig er vårens vakreste eventyr tilbake! Den tradisjonsrike Vårspretten hentes frem og tørkes støv av

Turneringen spilles som en scramble, en lagturnering, med fire spillere på hvert lag. Vi setter sammen lag ut fra påmeldte spillere. Turneringen er kun åpen for medlemmer i Losby Golfklubb.

En Scramble fungerer på følgende måte; alle spillere slår hver sin ball fra tee, deretter velger laget den best plasserte ballen, og alle spiller videre derfra (øvrige baller plukkes opp). Alle spillere i laget må ha 3 tellende utslag.
Deretter plasserer spillerne sin ball, i valgfri rekkefølge, innen en køllelengde fra der den valgte ballen lå, og slår hvert sitt slag videre. Slik fortsetter man til ballen er hullet ut. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball.
Så snart noen i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull.

Det blir servert frokost fra kl.07.30
Shot-gun start: kl.09.00 (fremmøte senest kl 08.30)
Startkontingent: kr. 300,- inkluderer frokost.

For de som ikke har medlemsskap med fritt spill på Østmork, tilkommer greenfee med kr. 450,- (Normalt 1.050,-)

Vel møtt til årets første turnering på Østmork!

Meld deg på i dag