Tom Selmer spiller Q-school!

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 23. januar 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Prøver seg på Senior Tour

Losby har ikke bare én, men to spillere som skal i ilden på European Tour på starten av året! 1.februar skal Karoline Lund i gang med sin første turnering på Ladies European Tour, Oates Vic Open, på 13th Beach Golf Links, ikke langt fra Melbourne i Australia.

Men før den tid skal Tom Selmer i ilden på Staysure Tour, som senior touren til European Tour heter nå. Han skal forsøke å kvalifisere seg for spill i 2018. De innledende rundene går på banene Silves og Gramacho 25. og 26. januar, og finalen går på Pinta fra og med førstkommende mandag. Alle banene er under Pestana Golf Resorts paraply, og ligger på Algarve kysten i Portugal.

Det er hele 154 spillere som skal gjennom de to innledende rundene, hvor 37 av dem får spille finalen på Pinta, sammen med 35 som er kvalifisert direkte til finalen. Tom skal i ilden på Silves, en bane han kjenner svært godt! Han har jobbet hardt gjennom hele vinteren, og kan vise til svært stabile tall på Trackman! Ikke minst har han jobbet hardt med lengdekontroll på slagene sine.

Tom spilte den samme kvalifiseringen i fjor, men var da svært uheldig med dårlig vær og vanskelige forhold, og klarte ikke å kvalifisere seg. Nå er han tilbake, mye sterkere rustet, med erfaring og enda bedre forberedelser enn sist. Han har vært i Portugal siden lørdag, og har fokusert treningen sin på nærspill. En av erfaringene han drar nytte av i år, er følelsen av å være litt rusten på nærspill og putting etter en kald norsk vinter. Derfor har han fokusert treningen sin på nettop dette de dagene han har vært i Portugal.

Vi krysser fingrene for deg Tom -vi unner deg dette! Lykke til!

Følg Tom her

Silves er en bane som Tom kjenner godt fra før.