Pink Cup -det er gøy å hjelpe!

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 11. juni 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Spilleform, detaljer og premier

Velkommen til Pink Cup på Losby søndag 17.juni, og takk for at du vil delta!

Vi satser for fullt, med vårt fast motto; det er gøy å hjelpe!

For de som ikke har anledning til å spille turneringen er det fortsatt mulig å være med å støtte den digitale Pink Cup.

Pink Cup
spilles etter «Mexican Scramble (Step Aside) Golf Format» og med mange gøyale avvik!

* 4 spillere i laget får 10 % av samlet hcp, 3 spillere får 15 % og 2 spillere får 25 %.
* Alle spillere skal registrere minst 4 tellende utslag.
* Herrer spiller fra 59. Damer og Juniorer fra 48. Avvik er skiltet på noen hull.
* I tillegg er det mye hjelp «å få». På flere av hullene er det plakater som beskriver mulighetene.
* Flotte premier til de 3 beste lagene, og til mange flere!
* Loddtrekking blant alle som får green-treff på hull 6, 8, 10 og 13!

I år er det også en «ekstra konkurranser i konkurransen». Lexus Cup, som er en individuell fem- hulls, par 3- cup, med en fantastisk premie!

* Alle kan om ønskelig, kjøpe inntil 2 ekstra utslag på hvert par 3-hull. På noen andre hull er det også mulig å kjøpe forskjellig hjelp. Hvert ekstra slag koster Kr. 50.- (bong) og må betales før det spilles.

* Etter alle utslag på et hull er fullført, velger laget selv hvilket av alle utslag som skal gjelde videre for slag nr. 2. Step-aside betyr at den spiller som slo den ball som velges, avstår fra å slå neste slag, osv.

* Mange på banen: Dette er ikke alvor. Bruk dagen til å oppleve Losby - etter en tøff vinter, og finne tilbake til formen du slapp i oktober. Prøv å unngå forsinkelser, og stell pent med banen !

* På hull nr. 2, 6, 10 og 12 bytter vi kaffe og kaker mot bonger, og etter innkomst serveres gratis pølser og forfriskninger!

* Alle spillere er med i flere trekninger fra et stort premiebord med flotte gevinster. Trekkepremier som ikke avhentes umiddelbart, trekkes på nytt. Det blir også en liten auksjons-runde.  Gled dere!!

* Og - som tidligere, de 5 klubbene som samler inn mest penger til Kreftforeningen blir invitert til en landsfinale. I år skjer det på Oslo GK 16. september. Der skal Losby GK være med! … Ikke sant?

* Nødnummer: Ring bane-service 90538526 (Roar) eller Marshall 45843183 (Marshall) for hjelp.

Pink luksus, med Lexus Cup!
Weekend opphold for 2 personer på Støtvig hotell, med frokost, Spa og greenfee på Evje GK. Turen kjører du i en lekker Lexus!

Lexus Cup er en individuell konkurranse i Pink Cup konkurransen på Losby GK, en "utvidet nærmest pinnen konkurranse" på alle par 3-hullene.

* Deltagere støtter Kreftforeningen med kr. 250,- for eget Lexus Cup score-kort.
* Hvis du ønsker å forbedre et utslag underveis kan du kjøpe ekstra utslag.
* Ekstra utslag koster Kr. 50,- (bong) og betales før utslaget.
* Hver deltakere kan ha inntil 3 utslag pr. par 3-hull,
ett vanlig og eventuelt to kjøpte ekstra utslag.
* Alle deltakere må spille med individuelt identifiserbare baller.
* Tellende utslag må ligge på greenen.
* Alle greentreff gir et lodd til premieutdelingen.

Din markør måler, noterer og bevitner dine resultater underveis.

Vinneren er den deltaker som har kortest sammenlagt avstand, på sine 3 beste par 3-hull (3 av 5 par3-hull).

Spillerens beste utslag kan også brukes som tellende i den vanlige «Nærmest pinnen» konkurransen på hull 2, og til par 3-loddtrekningen på de øvrige hullene. Kjøper du flere slag, får du ett lodd pr. greentreff.

Ditt beste utslag kan også telle for laget i lag-scramble-konkurransen.
(Husk «step-aside-regelen i lagspillet.)

Ved likt resultat fra to eller flere spillere i Lexus Cup, vinner den spilleren som har
kjøpt flest ekstra utslag. totalt, m.a.o. støttet Pink Cup/ Kreftforeningen mest!