Petter Ødegård ble Klubbmester på simulator

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 16. april 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-imponerende resultater i klasse B

Vi gratulerer Petter Ødegård som nybakt klubbmester på simulator. Han ledet etter første runde, med en score på 74 slag, bare ett slag foran Atle Ruden og Thomas Laengen på 75 (hovebilde fv: Thomas Laengen, Petter Ødegård og Atle Ruden)

I finalerunden måtte Petter opp i 77 slag, da vinden spilte flere deltakere et puss, men konkurrentene måtte bruke enda flere slag, så han hentet hjem KM med totalt fire slags margin ned til Atle Ruden, og seks slag til Thomas Laengen.

I klasse-B (Stableford) imponerte Stig Claussen stort! Med 61 poeng på førsterunden kan man vel si at turneringen var avgjort før siste runden var spilt. Men Stig fulgte opp med 43 poeng i andrerunden også! Med totalt 103 poeng på de to rundene, ar det hele 14 poeng ned til Lars Martin Laume på andreplass (89 poeng), som igjen hadde seks poeng ned til Pål A. Haaker på tredje (83 poeng).

(fv: Lars Martin Laume, Stig Claussen og Pål A. Haaker)

Knallhard konkurranse gjnnom hele helgen, og flott innsats av alle som stilte til start! Dessverre traff vi litt dårlig med tidspunktet for KM i simulatorgolf i år, da flere baner sørover og over grensen åpnet for spill denne helgen, og følgelig dro flere potensielle deltakere ut i vanlig, naturlig dagslys.

Gratulerer til alle sammen med vel gjennomført turnering! Vi kommer tilbake med bedre datoer for KM på simulator neste år, og håper på bedre deltakelse!

Nå gleder vi oss til å komme i gang utendørs, og få gress under bena, men minner om at simulatorsenteret er åpent, og gir svært gode muligheter til å holde svingen ved like til vi kan åpne ute!

Se resultatene fra klasse-A her
Se resultatene fra klasse-B her