Paragolf på Losby, en suksess!

Av: Ronny Engen  |  Publisert: 12. juni 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

For en søndag det ble under strålende sol og forhåpentligvis med mange nye golfere.

Foto: Simen Engen
Vi inviterte til åpen dag for alle som hadde lyst til å prøve golf, med eller uten «ekte» handicap og med fokus på det siste. Litt spent på hvor mange som ville komme, men det ble over all forventning.

Vi startet med et intervju med Birgit Skarstein hvor alle kunne høre på. Helene Kleppe tok en runde rundt karrieren og hvordan hun har klart å komme så langt i sin karriere. Over 30 samlet seg på terrassen for å høre på. Intervjuet ble avsluttet med en liten spørrerunde hvor fremmøte kunne få svar på det meste.

Etter intervjuet samlet alle seg på rangen hvor vi delte ut køller og baller og litt info om forestående. Gøril Hansen fra NGF hadde ordnet med lån av en elektrisk rullestol spesiallaget for Golf, en paragolfer. Roy fra Kongsvinger GK hadde med sin egen stol og viste hvordan det skulle gjøres.

David, vår Headpro, instruerte alle som ville prøve stolen, som om han ikke hadde gjort annet. Sammen med Joachim Aarne, Erik Prawitz, Caroline Lund og undertegnede ble alle fulgt opp og hjulpet i   gang med sine første slag. Imponerende å se hvor fort de som testet paragolferen tok det. Noen hadde prøvd golf før og noe spilte litt, men felles for alle var at de fikk testet sine ferdigheter med golfkøllene.

Alle ble servert grillpølser og vann fra Voss av vår leder for damegruppen Hilde Ebbang. Henrik og Rune fra Losbykompaniet serverte is, før det ble en runde på banen for de som våget det. Og det var flere enn forventet. Det ble fire baller som gikk ut.

Veldig gøy med Birgit og Christine som turte å bli med ut i paragolferen. Litt forskjellig fra å stå helt rett på rangen, men de taklet det selvsagt strålende.

Det som imponerte mest var kanskje å se gleden alle hadde ved å prøve dette. Spesielt de to yngste barna som var med. Med kun litt instruksjon slo de ballen veldig bra, til tross for ikke altfor god balanse. Fantastisk.

En spesiell takk til Birgit Skarstein som tok seg tid til dette i en hektisk hverdag med mye trening og konkurranser innen toppidretten. Du blir med på årets kurs i veien til golf?

For vi setter opp et eget kurs for dere som er i gruppen paragolfere. Info kommer meget snart ut på våre sider.

Fint om alle som ønsker videre info om paragolf på Losby sender en post til: ronny@losby.no

Intervjuet ble spilt inn av Simen Engen og blir å finne på nett om kort tid. Alle foto: Simen Engen