Oppførsel på golfbanen

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 3. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ha respekt for andre!

Golfsesongen er godt i gang -folk flest vil kanskje til og med si at den går mot slutten, men uansett så ønsker vi å komme med en oppfordring til alle våre medlemmer og gjester:

Ha respekt for andre, og oppfør dere ordentlig på golfbanen!

I barneskolen lærer barna om 'den gylne regel': Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg.
Følger man denne så kommer man seg stort sett greit gjennom de aller fleste situasjoner, også på golfbanen.

De aller fleste av oss kommer til golfbanen med et ønske om å ha det hyggelig. Nå er det jo ikke sikkert at alle har den samme forestillingen om hva som er hyggelig, eller hvordan er golfrunde skal forløpe, men like fullt så må vi forholde oss til andre mennesker, og oppføre oss ordentlig mot andre.

Om man synes at det går for sakte, at medspilleren slår for ofte ut i skogen, om de bråker, om de snakker i telefonen -uansett hva det skulle være; snakk til hverandre med respekt, så løser det meste seg.

-og husk; uansett hvor du er så er du en representant for hjemmeklubben din, så dette gjelder uansett hvor du er i verden!

Vi ønsker alle en fantastisk høst på golfbanen!