Norgesmestere!

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 14. august 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Losby med imponerende lag-NM for senior!

I helgen har det blitt spilt Lag-NM for senior i tre divisjoner, og Losby har bitt usedvanlig godt fra seg!

Først av alt må vi gratulere herrene med seier i 1.divisjon på Nøtterøy!
Per Andresen, Stig Rune Jacobsen, Geir Spanli og Tom Selmer tok innersvingen på alle og sikret gullet med totalt +6, tre slag foran Miklagard, og seks slag foran hjemmespillerne fra Nøtterøy.

Det var sterke singlerunder som sikret seieren for Losby!

Gratulerer så mye til alle sammen!

Her er rapport fra lagleder:
Rapport fra 1. laget:

Det var en spent gjeng som reiste ned til Nøtterøy fredag morgen for innspill.
Fredag var det ekstremt mye vind, noe som var viktig for planleggingen av rundene for alle spillerne på laget.
Nøtterøy Golfbane fremsto som meget bra, og været var også på vår side bortsett fra mye vind.
Spillerne på laget ble tatt ut etter retningslinjer fra klubben, der turneringer på Callaway Senior Tour var første prioritet.
Laget besto da av Stig Rune Jacobsen, Geir Spanli, Per Andresen og Tom Selmer.
Første dag med Fourball endte vi på -4, og 3 slag bak Miklagard. Dette så vi på som en gylden mulighet til å slå bakfra.
Vår plan for singlespillet gikk smertefritt og var klart beste lag søndagen, noe som førte til NM tittel til Losby GK.
Jeg er meget stolt av alle spillerne på laget, og hvordan de løste de ulike oppgaver som var planlagt.
Tusen takk for herlig innsats. Losby GK gleder seg til å forsvare tittelen i 2018.

Tom Selmer
Lagleder 1. laget

Damenes lag i 1.divisjon bestod av Ruth Anne Bjørnstad, Eli Bjørnevik, Marie Dale og Elaine Hoffmann. De kom inn til en fin 5.plass med totalt +57, og beholdt med det plassen i 1.divisjon. Godt jobbet!

2.divisjon på Tyrifjord GK:

2.divisjonslaget ville ikke være noe dårligere ,og klinte like godt til med seier på Tyrifjord de også! Laget besto av Per Fredheim, Rune Winger, Terje Wiik og Reidar Ness.

Her er en rapport fra lagleder Rediar Ness:
Tyrifjorden viste seg fra sin beste side med gjennomgående høy kvalitet. Og når været spiller på lag utgjorde dette en flott ramme rundt arrangementet for Lagmesterskapet i 2. divisjon. Laget til Losby besto i år av Per Fredheim, Rune Winger, Terje Wiik og Reidar Ness. Første dag med to fourball matcher la grunnlaget for årets seier der Losby leverte gode resultater i begge matcher. Dag 2 med singelmatcher ble litt mer spennende enn vi ønsket da kun Per Fredheim leverte som forventet. De andre slet litt mer enn ønsket, men så lenge lagene bak oss på tabellen heller ikke klare å levere på høyt nok nivå vant vi til slutt med 3 slag over Sandnes og Oppegård slaget bak der igjen.
Lagmesterskapet er et flott arrangement hvor det sosiale blir godt ivaretatt samtidig som konkurransemomentet lever i hvert slag. Så om klubben gir oss 4 sjansen igjen neste år er vi klare for å forsvare tittelen.

Reidar Ness
Lagleder 2. laget

Vinnerlaget i 2. divisjon med det synlige beviset. Fra venstre Per Fredheim, Rune Winger, Terje Wiik og Reidar Ness.

3.divisjon på Skjeberg GK:

Herrenes 3.divisjonslag stilte til start på Skjeberg GK, og tok en fin 8.plass med +84 som sluttresultat. LAget besto av Finn Kemi, Kjell Gudbrandsen, Bjørn Bodding og Rune Marki.

Rapport fra lag kaptein Kjell:
3 laget har hatt en fin NM helg på en fin ukjent trang bane, Skjeberg, med blåbær og røslyng som nærmste nabo til fairway. Fourball lørdag på den ukjente banen var utfordrene og resulterte i en 9 plass. Dag 2 ble noe lettere og vi avanserte til 8 plass på samme score som 7. Vi takker Losby GK for sponsing av startkontigent og spilletrøyer som gjør oss representative for vår flotte klubb.

4 glade golfere Finn, Kjell, Bjørn og Rune