NM på Sola

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 9. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sebstian med fin 6.plass i NM

Vi gratulerer Sebastian Eidsæther Syr med en flott 6.plass i NM på Sole golfklubb denne helgen!

Sebastian spilte runder på 71 (-1), 75 (+3), 72 og avsluttet med en kjemperunde på 69 (-3) slag for å signere på en totalscore på -1. Den gode sisterunden sikret avansement fra delt 13.plass til å få 6.plassen alene. Veldig bra Sebastian!! Gratulerer!

Årets norgesmester i match, Max Hartmann, fikk det ikke helt til å stemme under vanskelige forhold de to første dagene, og kom inn på 79 og 78, men også han avsluttet sterkt! Med to runder på 70 slag (-2) i helgen gjorde han store bks oppover listen, og endte på en delt 26.plass. På plassen bak Max finner vi Atle Ruden, som måtte kjempe seg tilbake etter en tøff åpningsrunde på 80 (+8) slag under de tøffe forholdene på Sola.  De siste tre gikk unna på 73 (+1), 74 (+2) og 71 (-1), og han endte totalt på +10 og delt 28.plass.

Vinner av herreklassen ble Markus Braadlie fra Miklagard på -9.

I dameklassen var det Henriette Eidsæther Syr som forsvarte Losbys ære med en fin 8.plass. RUnder på 75 (+3), 79 (+7), 73 (+1) og 75 (+3) endte hun totalt +14 for turneringen.

Vinner av dameklassen ble Karoline Stormo fra Arendal på -3.

Gratulerer til alle med god innsats!

Se resultatene her