Klubbmesterskapet 2018

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 27. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbmesterne er kåret

I helgen har totalt 127 spillere vært i aksjon i klubbmesterskapet her på Losby, og årets klubbmestere er kåret!

Herrer: Fredrik Hansen Jullum (77, 70, 72)
Damer June Bolme (80, 81)
Junior Gutter: Sebastian Eidsæther Syr (74, 74, 74)

Yngre Senior Herrer: Tom Selmer (73, 79)
Yngre Senior Damer: Eli Bjørnevik (91, 106)
Eldre Senior Herrer: Geir Spanli (78, 77)
Eldre Senior Damer: Elaine Hoffmann (85, 87)

Herrer Stableford: Tarvi Toru (37p)
Damer Stableford: Cathrine Sofie Sand (37p)

Gratulerer så mye til alle klassevinnerne!

I herreklassen sto det til slutt mellom Fredrik Hansen Jullum og Sebastian Eidsæther Syr. Sebastian tok ledelsen med 74 slag på fredag, og Fredrik fulgte tre slag bak. Fredrik slo til med en kjemperunde på 70 slag (-2) på lørdagen, og tok over ledelsen etter at Sebastian nok en gang spilte 74 slag på dag to. På søndagen var det nok en gang Fredrik som trakk det lengste strået, og avsluttet med en runde på par, mens Sebastian for tredje dagen på rad spilte en runde på to over par 74, og med det ble klar mester i juniorklassen for gutter, men altså måtte gi tapt i kampen om herreklassen.

I dameklassen ble det en duell mellom søstrene Bolme, og etter første dag var de helt likt etter åpningsrunder på 80 slag (+8). Dameklassen startet på hull 10 siste dagen, og søstrene fulgte hverandre tett gjennom hele runden. Karine hadde overtaket ved runding, og ledet med to slag, men på oppløssiden var det June som var sterkest. Hun spilte de siste ni hullene tre slag bedre enn Karine, og vant til slutt med ett slag.

I begge Stableford klassene holdt det med en runde på 37 poeng for å sikre seieren. I herreklassen var det Tarvi Toru som vant, mens det i dameklassen var Cathrine Sofie Sand som var best.

I juniorklassen for jenter var det dessverre ingen deltakere.

Her kan du se alle resultatene fra helgens klubbmesterskap.

Seniormesterskapet

I klassen for Yngre Senior Herrer var det, kanskje ikke helt uventet, Tom Selmer som stakk av med seieren etter runder på 73 (+1) og 79 (+7) slag. Han vant fire slag foran Stig Rune Jacobsen, som holdt godt følge med to runder på 78 slag.

Yngre Senior Damer ble vunnet avEli Bjørnevik etter runder på 91 og 106 slag. Susanne Nor og Cecilie Smith delte andreplassen .

I klassen for Eldre Senior Herrer var Geir Spanli ganske suveren. Han vant etter runder på 77 (+5) og 78 (+6) slag, og endte til slutt ti slag foran Kjell Gudbrandsen.

Eldre Senior Damer ble vunnet Av Elaine Hoffmann etter runder på 85 og 87 slag.

Her finner du alle resultatene fra Seniorklassene.