Klubbmesterne er kåret

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 28. august 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Jullum og Lund med klare seiere!

Klubbmesterskapet gikk av stabelen denne helgen, og det endte med suverene seiere i både dame- og herreklassen.

Herreklassen var i utganspunktet en ganske åpen affære.  Det var mange spillere som kunne stikke av med seieren, og flere som potensielt kunne overaske. Til slutt var det Fredrik Hansen Jullum som vant, forholdsvis overlegent, på totalt +6 etter tre runder. Han var hele 10 slag foran juniorspillerne Max T. Hartmann og Sebastian Eidsæther Syr, som begge endte på +16. Feiden mellom de to, om juniortittelen for gutter, ble avgjort gjennom omspill på hull 10. Der var det Max som gikk seirende ut.
Gratulerer til både Fredrik og Max!

Litt skuffende er det at det kun er to deltakere i dameklassen. Her er det plass til flere -selv om man kanskje ikke føler at man har vinnersjanser, så kan det være morsomt å være med!

Ikke uventet tok Karoline Lund en forholdsvis knusende seier i dameklassen. Hun vant på totalt +4, mens Cecilie Lamar Jensen endte på +57. Karoline tok med dette også tittelen for junior jenter.  Gratulerer så mye til Karoline!

I klassen for Yngre Senior Herrer var det Jan Robert Hansen som knep tittelen fire slag foran Øyvind Rune Nilsen, og seks slag foran Terje Wiik. Rundene til Jan Robert var 81 og 83 slag, totalt +20 over to runder. I yngre senior for damer vant Eli Bjørnevik på +36, etter runder på 91 og 89, foran Susanne Nor. Gratulerer til Jan Robert og Eli!

I klassen for eldre senior var det evigunge Geir Spanli som knuste feltet med runder på 76 og 81. På plassen bak fulgte Peter Kolstad med 79 og 85. I klassen eldre senior damer var det Elaine Hoffman som vant etter runder på 87 og 91, foran Hilde Ebbang og Bente Hoff.

I klassen Stableford Herrer, var det Eirik J. Sveholt som vant med 43 poeng, hele 7 poeng foran Erik Ingier og Eirik N. Olsen. Stableford Damer ble vunnet av Erzebeth Fæster på 27 poeng. Gratulerer så mye!

Alt i alt ble det en veldig god gjennomføring av Klubbmesterskapet i helgen. Herrene spilte tre runder -noe som har vært etterspurt lenge av veldig mange, og de testet livescoringen til Golfbox -som fungerte som den skulle!
Greenene kunne lett ha rullet på 12 på stimpmeteret, men det anså vi som helt unødvendig -og scorene tilsier vel egentlig at det var en grei avgjørelse...

Takk til alle deltakere og arrangører! Men mest av alt: Gratulerer til alle nybakte Klubbmestere!!

Her finner du resultatene i dame-/herreklassen, junior- , +stableford-klassene.

Her finner du resultatene i senior-klassene.