Karoline med ny 'made cut'

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 25. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-og tour-kortet for neste år sikret!

Karoline Lund spilte i helgen Estrella Damm Ladies Open på Golf Club de Terramar, rett utenfor Barcelona i Spania.
-og hun startet forrykende!

Etter de to første rundene, begge på 68 (-3), lå Karoline veldig godt an før helgen. En ny turnering med 'made cut' og verdifulle poeng på blokka. Kjempebra! Nå er plassen på neste års LET sikret! Herlig Karoline!

Dessverre satt det ikke helt for Karoline i helgen! På lørdagens runde lå hun lenge godt an. Etter 14 spilte hull var hun -2, men så kom bogey, dobbelbogey og trippelbogey på rad på hull 15, 16 og 17, og til slutt sto det 75 (+4) på scorekortet. Søndages runde endte på 74 (+3), og totalt endte Karoline på +1 for turneringen, og 61.plass.

Det er ingen som helst tvil om at Karoline har det som skal til for å hevde seg, og vi krysser fingrene for at hun skal få full uttelling snart. Det aller viktigste nå er at hun har sikret kortet for neste år! Hun er nå på 64.plass på rankingen, hvor de 80 beste er sikret kortet for neste år. Samtidig er det mange av spillerne over henne på listen som faller bort på grunn av for få spilte turneringer (min.6), så tour-kortet skal være på plass.

Neste turnering for Karoline blir Hero Women's Indian Open på DLF Golf and Country Club i India, 18.-21.oktober.