Karoline imponerte!

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 21. desember 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

-klar for Ladies European Tour i 2018

Losby har fått en ny Ladies European Tour spiller! Karoline Lund imponerte stort i Q-school finalen, og sikret seg best mulig kategori til neste sesong.

Karoline, som har signert opp for collegespill i USA til neste sesong, stilte til start sammen med 105 andre håpefulle, og startet turneringen med en litt rusten 73 runde. De to påfølgende rundene vartet hun opp med 67 (-5) og 69 (-3) slag, og befant seg plutselig i tetkampen. Etter å ha avsluttet fjerderunden på 72 slag, lå hun fortsatt veldig godt an til å være med i kampen om en plassering blant de fem beste, som ville gi best kategori for neste års Ladies European Tour. Og for en avslutning det ble!

Karoline startet dagen med bogey, men svarte mesterlig med tre birdier på rad. På hull 18 hadde hun en fin birdiemulighet, og hun visste at om hun satte den ville femteplassen være hennes -men så var det dette med nervene da... Hun misset birdieputten og måtte ut i omspill med tre andre spillere om den viktige femteplassen, blant dem Marita Engzelius fra Oslo GK. Til slutt sto det mellom Karoline og Marita, og på femte omspillshull satte Karoline eagle-putten, mens Marita måtte nøye seg med birdie, og dermed var femteplassen sikret.

Gratulerer så mye med fantastisk innsats Karoline! Vi vet hvor hardt du har jobbet, og hvor mye som ligger bak dette. Om du ender på college, eller blir LET-spiller neste år er en vurdering som du og dine må ta, men nå har du i alle fall gitt deg selv alle muligheter! Vi er stolte av deg!

Det var ikke bare i kampen om femteplassen det ble spennende. Topp 25 får kategori på neste års LET, og til slutt skulle fem spillere i omspill om de to siste plassene -blant dem Madelen Stavnar og Celine Borge fra Vestfold Golfklubb. De to lagvenninnene satte begge birdie på det første omspillshullet, og kunne feire plass på neste års LET.

Enden på visa er altså at Norge har hele åtte spillere på Ladies European Tour neste år: Karoline Lund, Marita Engzelius, Madelen Stavnar, Celine Borge, Tonje Daffinrud, Caroline Martens og Suzann Pettersen. I tilegg får Mariell Bruun en begrenset status etter at hun endte på 37.- plass i Marokko.

Vi går en spennende golfsesong i møte!

Bildene av Karoline er fra Ladies European Tour