Herreturnering gjennom vinteren

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 29. november 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tirsdagskvelden er reddet!

Neste tirsdag, 4.desember, spilles første runde av årets innendørs herreturnering!

Hver tirsdag er det plass til totalt 28 spillere. Det reserveres 2 simulatorer kl 1600, og 5 simulatorer kl. 1900.
Førstemann til mølla!

Bane runde 1: Bethesda CC (5885m)

Vi spiller gjennom hele vinteren, med finale lørdag 6.april 2019.
Etter finalen planlegger vi bankett med premieutdeling.
Vi skal også legge inn noen «majors» på utvalgte tirsdager, med ekstra poeng i 'potten'.
Disse rundene vil settes opp med mer krevende baner/forhold.
Vi vil bruke Trackman`s nye software, denne er blitt bedre og mer krevende, og oppdateres med nye baner fortløpende.

Spilleform Herreturnering, hcp. justering, påmeld.frist:
16 runder (18 hull). Alle tirsdager, bortsett fra 25.12 og 01.01.
Det spilles slagkonkurranse med fullt spillehcp.
Resultatene etter hver runde overføres til Order of Merit der de 8 beste resultater teller i finalen.
24 spillere går til finalen lørdag 6.april.
Ved like resultater på OoM, skilles det på beste ikke tellende runde, nest beste osv.
Alle starter med fullt spillerhcp. Hcp justeres ukentlig. Resultatlisten med justert hcp tas med før hver tirsdag, slik at «nytt hcp» legges inn før spilleren starter.
Turneringen er åpen for alle herrespillere i Losby Golfklubb.
Mange flotte premier!

Regulering:
-0,3 for hvert slag bedre enn netto par.
+0,2 for hvert slag over netto par +4 (maks opp 0,6 pr.runde).
Buffersone par til +4. Ingen regulering.

Påmeldingsfrist mandager kl. 15.00

Generelt for alle turneringer:
Greener medium, stimp = 8
Vind = slow
Fairways = medium
Putting manuell, gimme 2,5m
NB! unntak: "Majors"

Generell info:
Putting fra fringe/fairway fungerer dårlig.
Ved problemer med Trackman, henger seg opp/svikter, bruk sunn fornuft ved og gjenskape spilte hull. Restart da fra siste spilte hull. Ta «mulligan», hvis Trackman registrerer et ikke-slått slag.
OBS! Alle må ta bilde av scorekort da utskrift ikke er en mulighet i Trackman enda.

Meld deg på til tirsdagens turnering her.

Meld deg på tirsdagens tidlige turnering her.