Foss Netto 2017

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 20. juni 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Pål Sundsby var best på -3

Pål Sundsby ble uoffisiell klubbmester i netto slagspill i 2009. Søndag gjentok han bragden. Med 3 slag under par vant han knepent foran Reidar Næss og Birgit Undbekken som begge var 2 bedre enn par.

70 deltakere kunne nyte ideelt golfvær og en deilig buffét i Meyrsalen etter endt dyst. Det er rekorddeltakelse. Med utslag 59 var det naturlig nok flest med fra den litt yngre garde, og turneringen inngikk da også i herregruppas turneringsprogram. Tidligere har Foss Netto blitt arrangert i september, men flyttingen til vårsesongen gir bedre balanse i turneringsprogrammet.

Slagspill er tøft for mange, men formatet i Foss Netto setter en grense ved dobbelt par pluss 1. Da blir scorekortet litt mer spiselig. Men for å vinne, må man nok spille bedre enn som så. Seierherren får navnet sitt på det evigvandrende trofé som så tidlig som i 2002 ble skjenket klubben av Lisbeth og Johan Foss. Derav navnet. Årets turnering var med andre ord den 16. i rekken.