FCG turneringen 2019 -Gamle Fredrikstad

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 20. mai 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hjemmeseier i første turnering.

Lørdag 18.mai gikk første FCG-turnering av stabelen på Gml. Fredrikstad GK. Bjørn Singdahlsen og David Svensen sørget for hjemmeseier , og kan forberede seg til finalespill på Royal Portrush GC i september. Netto vinnerscore ble på 57 (-15).Vi gratulerer med seieren!

Med tre lag på netto 57 bevarte man spenningen til “siste putt”. Tyrifjorden GK med Petter Bratvold og Jon Ola Skrutvold kapret andreplassen, og tok med seg hver sin wedge og to ekstra trekningsbilletter som premie. Det ble en god dag for Gml. Fredrikstad med to lag på pallplass. Anja Ringstad og Martin Kristiansen på tredje kunne ta med seg hvert sitt dusin med Titleist-baller, samt én ekstra trekningsbillett. Vi gratulerer lagene med pallplass!

To Losby lag kom seg innenfor topp ti, og har tilegnet seg gode poeng på Order of Merit. På fjerdeplass finner vi duoen Øyvind Thomassen og Bendik Øvergaard, bare to slag bak trioen på pallen. Slaget bak dem, på en hederlig femteplass, kom Gunnar Glomlien og Espen Vig. Morten Andreassen og  Tom Holger Martinsen endte litt lenger ned på listen på -8.

Til første turnering var 25 lag / 50 spillere påmeldt.

Fremdeles muligheter for finalespill på Royal Portrush

Neste FCG-turnering avvikles på Losby GK 22.juni kl. 14.00 – nye muligheter for topplassering, viktige OoM-poeng og /eller trekningsbilletter.

Det avvikles fire FCG-turneringer – tredje går på Tyrifjord 17.august og siste på Kongsvinger 7.september hvor det skal trekkes et sjette lag til finalen. Det er i den forbindelse laget ditt kan bruke verdifulle trekningsbilletter.

Gjennom deltakelse i alle fire turneringene øker også muligheten til Portrush-tur ved at Order of Merit-vinneren får delta i finalen.

Topp 10

1. Gml. Fredrikstad GK – Bjørn Singdahlsen / David Svensen – 57
  2. Tyrifjorden GK – Petter Bratvold / Jon Ola Skrutvold – 57
  3. Gml. Fredrikstad – Anja Ringstad / Martin Kristiansen – 57