Cudrioprisen

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 24. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Jan Steinar Larsen ble hedret.

Cudrio prisen deles ut til ildsjeler som gjør et fremragende frivillig arbeid for klubben, og i år var tiden, endelig vil mange si, kommet til seniorgruppas klippe Jan Steinar Larsen.

Jan Steinar har gjort en fantastisk innsats for klubbens seniorer gjennom mange år, og som medlem i både Losbykompaniet og Klubbkomiteen har han gjort en innsats som mange har merket seg!

Gratulerer så mye Jan Steinar! Dette har du absolutt fortjent, og vi håper at vi får jobbe med deg i mange år fremover også!

Medlem av Klubbkomiteen, og (K)Losbymajor i Losbykompaniet, Johan Foss holdt en liten tale til Jan Stinar i anledningen utdelingen som ble foretatt i forbindelse med en turnering for de frivillige i klubben fredag 14.september:

I Klubbkomiteen sitter Lisbeth, Britt, David, Henrik og jeg. Av en eller annen merkelig grunn har vi alle fått Cudrio-prisen. Den rene innavl spør du meg.  Faen sørger for sine, heter det visst.

Frem til i fjor var også Jan Steinar Larsen medlem av Klubbkomiteen.  Bak hans rygg  ble han innstilt til Cudrio-prisen, men vi andre syntes det fikk være måte på innavl.

Heldigvis har nå Jan Steinar trukket seg fra Klubbkomiteen. Da stiller det seg annerledes.  Men hva er det som gjør ham kvalifisert til en slik utmerkelse? Jan Steinar gjør ikke så mye av seg. Han arbeider i det stille. På en måte med sordin. Ingen store ord eller fakter.
Men ting blir gjort. Og gjort grundig og samvittighetsfullt. Først og fremst som mangeårig leder av Seniorkomiteen. Jan Steinar er også medlem i Losbykompaniet. Som k(Losby)major er det for meg en fornøyelse å ha Jan Steinar med som fotsoldat. Alltid villig, alltid pålitelig og aldri protester. Jobben blir gjort til alles tilfredshet. Og det vil vi i Klubbkomiteen at Jan Steinar skal vite. Slik at han motiveres til å fortsette. Og får å understreke det, er Jan Stienar årets vinner av Cudrio-prisen. Beviset på det, er en plakett med påskriften: (sitat)
Losby, 14. september 2018
Johan Foss